Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Zenuwpeesje

Zenuwpeesje

10-01-2010 om 20:23

Regeling belastingdienst?

Mijn man heeft al jaren een eigen bedrijf. Dit heeft zijn ups en downs gehad. Mede hierdoor heeft hij een burn-out gehad. Gelukkig gaat het allemaal weer beter. Nu wil het bedrijf waar hij als freelancer voor werkt hem graag een vaste baan aanbieden. Het betaalt niet super veel maar de gedachte om in loondienst te werken trekt hem erg aan. Hij is al het geregel rondom een eigen bedrijf beu. Nu lopen we echter tegen het volgende probleem aan. Over afgelopen jaar moet hij nog 30.000 euro betalen aan de Belastingdienst. Dit betreft inkomstenbelasting omdat hij een goed jaar heeft gedraaid. Dit geld heeft hij echter niet omdat hij het geld heeft gebruikt om de belastingschuld van het jaar daarvoor af te betalen en een deel van een openstaand krediet af te lossen. (dit moest van de bank). Ik vraag mij nu af of er regelingen zijn te treffen met de belastingdienst. Kan hij in loondienst gaan werken en bijvoorbeeld een x-aantal jaren 500 tot 800 euro af gaan betalen aan de belastingdienst. Zoals jullie misschien al zien aan mijn nickname ga ik gelijk uit van het ergste...beslaglegging, sanering enz enz...

Kortom, wie heeft er ervaringen met de belastingdienst op het gebied van regelingen?

Alvast bedankt!

Zenuwpeesje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jakiro

Jakiro

10-01-2010 om 21:20

Middelen

Winst in een onderneming kan je aftrekken van verliezen van afgelopen jaren of aankomende jaren. De precieze regeling weet ik niet, moet je op hun site even nazoeken.
Maar een naheffing van € 30000 aan inkomstenbelasting over 1 jaar betekent wel dat je een hoop inkomsten vorig jaar hebt gehad, als het dan ook nog gebruikt is om de belastingschuld van het jaar daarvoor af te lossen is het dus het tweede goede jaar op rij. De belastingdienst zal dus niet happig zijn op een betalingsregeling en al helemaal niet als hij zijn bedrijf opdoekt en in loondienst gaat werken.
Overigens heeft mijn man ook een eigen bedrijf, ook een heel goed jaar gedraaid, maar in de verste verte wordt er geen aanslag van € 30000 verwacht voor inkomstenbelasting.
Jakiro
Misschien bedoelde je het niet zo, maar een aflossing van € 500-800 per jaar gaat de belastingdienst nooit mee akkoord. Dan duurt het 20-30 jaar voor het afbetaald is (overigens ook per maand niet genoeg denk ik, ik zou eerder op een bedrag van € 1500 pm gaan rekenen)

Elenna

Elenna

10-01-2010 om 21:23

Betalingsregeling

Met de belastingdienst kun je een betalingsregeling overeenkomen. Wacht niet af tot de problemen groter worden, maar bel ze op en leg je probleem uit. Succes.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.