Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Kriskras

Kriskras

27-03-2011 om 23:01

Regelingen

Een jaar geleden raakte ik m'n baan kwijt (bedrijf stopte). Ik ben kostwinner, mijn man arbeidsongeschikt (niet getest) nugger. Ik ben 50+er dus was erg blij toen ik een nieuwe baan vond, leuke baan ook nog, salaris niet geweldig en grootste probleem: ver van huis. Op de route staan steevast files en daardoor al gauw 2 uur enkele reis. Dit bleek voor mij niet vol te houden. Nu wonen we in een huur-vakantiehuisje en staat ons huis in verkoop (dat schiet niet op). Gevolg dubbele woonlasten, er moet maandelijks spaargeld bij. Nu kreeg ik van de gemeente waar ons huis te koop staat weer een fikse belasting aanslag. Ik heb weinig verstand van regelingen maar vraag af zijn er mogelijkheden, kan ik ergens een beroep op doen om de gemeentelijke aanslag lager te krijgen of een andere (landelijke) regeling. Werken is zeker te verkiezen boven in de bijstand geraken maar mijn spaarpot is niet groot en wat dan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

28-03-2011 om 09:59

Belastingaanslag

je bedoelt gemeentelijke belastingen?
Toen wij verhuisd waren naar een andere plaats en ons huis nog te koop stond hebben wij daar (voor rioolrecht, waterschap ed) een vrijstelling voor aangevraagd en gekregen. Wij konden aantonen dat we ergens anders woonden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.