Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Vera

Vera

13-07-2012 om 11:51

Reis online geboekt, eindprijs hoger

Ik heb op een website van een reisaanbieder een zonvakantie geboekt. Tijdens het boekingsproces doorliep ik alle velden, ik klikte op de datum met het daarbij behorende bedrag en vervolgens naar de pagina om alle gegevens van de passagiers in te vullen.

De prijs pp was 50 euro hoger in het eindtabel dan waar ik eerst op had geklikt, maar daarbij bleef de reis nog steeds binnen ons budget.

Toen ik alles had ingevuld was het eindbedrag en de opbouw daarvan duidelijk zichtbaar, en onderaan de tabel stond een groen vinkje met daarbij de opmerking: "Dit is de definitieve eindprijs,inclusief alle toeslagen'.

Ik koos niet voor online betalen, maar voor een factuur. Toen ik na een dubbeldubbelcheck op 'bevestigen' klikte, stond daar dat de reis was geboekt en deze akkoord was.

Vervolgens ging ik naar mijn mail en vond daar inderdaad de bevestiging van de geboekte reis, maar de prijsopbouw was geheel anders en het eindtotaal werd ruim 200 euro hoger dan waar ik mee akkoord was gegaan.

Ik heb gelijk het reisbureau gebeld en de dame die ik aan de telefoon kreeg deed een proefboeking en kwam op hetzelfde uit als waar ik voor had geboekt. Ik heb een paar printscreens gemaild naar het reisbureau en men gaat het uitzoeken.

Ik wil helemaal niet van die reis af, laat dat duidelijk zijn. Maar ik vind dit wel misleidend. Ik zou dan ook graag zien dat deze reis mij wordt verkocht voor de prijs waarmee ik op internet mee akkoord ben gegaan en die mij tijdens het boekingsproces als definitief was gegeven.

Wat is mijn recht? Wie o wie?

Alvast dank, groetjes, Vera

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

13-07-2012 om 12:04

E-mail?

Heb je een bevestigingsemail ontvangen? En wat voor prijs staat daar?

Vera

Vera

13-07-2012 om 16:12

Opgelost

DC: Ik kreeg een bevestigingsmail waarin het hogere bedrag stond.

Inmiddels heeft de medewerkster van het het reisbureau actie ondernomen en is de reis alsnog geboekt voor het bedrag dat de website aangaf. Het lagere bedrag dus

Opgelost dus, pluim voor het reisbureau!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.