Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Vic

Vic

01-09-2011 om 21:07

Reisverzekering, dagwaarde?

Wie weet hoe het zit met de bepaling van dagwaarden voor de uitkering van een verzekering? Ik heb bij de reisverzekering een kapotte bril gedeclareerd. Bril is van mei 2010 en kostte 380 euro, kan niet worden gerepareerd. Ik krijg nu 230 euro vergoed. Is dat redelijk?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

01-09-2011 om 21:39

Voorwaarden gelezen

Na mijn bericht heb ik maar eens de voorwaarden gelezen. Blijkbaar is de vergoeding voor brillen maximaal 300 euro. Wat een raar bedrag, de meeste brillen zijn toch veel duurder! Maar goed, ik krijg dus 76% vergoed. Is dat reëel voor een bril van 16 maanden oud?
Overigens bleek bij de oogarts dat dochter sowieso een nieuwe bril nodig gehad zou hebben (moesten eigenlijk in oktober op controle), maar dat vertel ik de verzekeraar natuurlijk niet

Bekende weg

Vic, je vraagt naar de bekende weg.
"Blijkbaar is de vergoeding voor brillen maximaal 300 euro. Wat een raar bedrag, de meeste brillen zijn toch veel duurder!"
Ik zou eens bij Hans Anders gaan kijken als ik jou was
"Overigens bleek bij de oogarts dat dochter sowieso een nieuwe bril nodig gehad zou hebben (moesten eigenlijk in oktober op controle), maar dat vertel ik de verzekeraar natuurlijk niet "
Waarmee het antwoord op je eigen vraag ruimschoots gegeven is.
Groet,
Miriam Lavell

Vic

Vic

02-09-2011 om 09:32

Ik bedoel in het algemeen

Ik ben gewoon benieuwd naar de reguliere afschrijvingsduur van een bril. Sowieso vind ik het vreemd dat wordt uitgegaan van de dagwaarde, omdat je bij verlies nooit meer iets vergelijkbaars kunt kopen. Je koopt immers geen tweedehands bril.

Dat meen je niet...

toch... vic? Heb je dan helemaal nooit de kleine lettertjes van een verzekeringspolis gelezen?
Uitgangspunt is de dagwaarde en dat is redelijk omdat je niet al je bezit _hoeft_ te vervangen, of een deel van het bezit sowieso aan vervanging toe is.
Zie dit geval: je moest al een nieuwe bril kopen. Nu krijg je nog geld toe ook.
Groet,
Miriam Lavell

Vic

Vic

02-09-2011 om 10:13

Klopt

Mijn dochter heeft met haar vorige bril 4 jaar gedaan, zowel montuur als glazen (wat 25% in een jaar afschrijven rechtvaardigt), maar mijn ouders doen veel langer met hun bril. De glazen van dochter worden ook steeds duurder ;-( Vanaf +6 is het mooier als je extra platte glazen hebt, zodat je niet 'alleen maar oog' achter je glaasjes krijgt. Dan ook nog met cilinder, en omdat ze geen kinderbril meer heeft grotere glazen nodig. De nieuwe glazen komen op 170 per stuk.
Ik heb me wel eens verdiept in dat brillenplan van Hans Anders ofzo. Daar moet wel kwaliteitsverschil in zitten.

Fiorucci

Fiorucci

02-09-2011 om 15:22

Maar vic

Ik heb gigantische cilinders en ook nog variofocale glazen. Toch was ik voor 300 euro klaar, bij Specsavers. Er is echt nog een wereld tussen Hans Anders en de top opticiens met extreem dure monturen.

Yvonne

Yvonne

02-09-2011 om 19:32

Vic

Bij een aanvullende ziektekosten verzekering krijg je ook nog eens 150 euro per 2 jaar vergoed + die 230 euro dan ben je toch aanrdig uit de kosten.
ik ben net toevallig vanmiddag met dochter bij Specsavers, ik was met aftrek van die 150 euro van de ziektekostenverzekeraar 54 euro kwijt, met 2de bril gratis. Hoofdbril met ontspiegelde glazen, 2de bril alleen krasvaste laag.

Vic

Vic

02-09-2011 om 20:11

Specsavers

Ik heb net op hun website gekeken. Ze heeft 1.67 glazen nodig, en die zijn bij Specsavers sowieso al 154 euro per paar. Daarbij komt dan nog ontspiegeling en evt krasvaste laag + het montuur. Maakt verder niet zoveel uit, want we hebben geen Specsavers in de buurt Helaas hebben mijn kinderen gewoon dure brillen nodig. De ziektekostenverzekering vergoedt 100 euro per twee kalenderjaren. Als ik had kunnen wachten had ik pas in januari een nieuwe bril gekocht, maar ja ik kan haar niet vier maanden met tape om haar bril laten lopen.

cqcq

cqcq

02-09-2011 om 22:34

Off topic

Maar de dunne glazen van specsavers zijn volgens mij inclusief ontspiegeling en krasvaste laag.
(bij de standaardglazen moet je deze opties wel extra betalen)

Ja erg duur

Jongste (flinke - afwijking en méér dan -5 én een cilinder) is voor 4,50 per maand klaar en krijgt daarvoor élk jaar een nieuwe bril van 'Hans', ze moet (nog steeds, baal,baal) 2 keer per jaar naar de oogarts en áltijd word haar bril gecontroleerd (of de sterkte en cilinder klopt) en ze heeft al 8 jaar élk jaar een nieuwe bril en áltijd klopt het precies.
Nou vind ik het voor een kind nog wat anders dan voor een volwassene.....Een kind groeit, niks zó belachelijk als te kleine niet passende brilletjes, sorry, maar ik vind het vréselijk en gewoon géén gezicht. En als een kind 'm dan nog zo nu en dan op zou hebben, oke. Maar zo'n bril bepaalt je hele gezicht/uitstraling.
En veel kinderen veranderen véél en váák van sterkte. Nieuwe glazen kosten bijna net zo duur als een nieuw montuur+glazen dus ik snap dat soort dingen niet helemaal.
Voor volwassenen zie ik het anders, die groeien niet meer over het algemeen (ja krimpen,hahaha) en heel vaak zijn ze ook stabiel qua sterkte....Dus dan kan je evt. langer doen met een bril, ik geloof dat de meeste volwassenen ook graag wat 'tijdlozer' monturen verkiezen.
Ikzelf (nog ergere - sterkte, durf het niets eens te vertellen, maar met -8 zou ik blij zijn...) neem ong. om de 3 jaar een nieuwe bril. Maar ik wissel af met lenzen, dus mijn montuur slijt ook nog minder. Ook bij Hans trouwens, maar daar zit ik niet aan vast, als ik ergens anders een aanbieding zie vind ik dat ook best (2 jaar terug op vakantie, hahaha) recept en sterkte heb ik altijd bij me (mocht eens in het ziekenhuis komen en bril kwijt zijn....dan kom ik uit bewusteloosheid bij en zie nóg niks!)
groeten albana

Oo en dat is extra dun én ontspiegeld hé

Nog even voor de duidelijkheid........die 4,50 is ontspiegeld én extra dun en voor ik dacht 12,50 krijg je er een krasvaste laag op.
Waar dat kwaliteitsverschil dan in zit kan ik niet ontdekken. Je krijgt ook nog een jaar garantie. Dus gebeurd er wat gebeurd er,pootje eraf is nieuw pootje, wiebel de wabbel is alles weer vast zetten, glas eruit is gewoon weer erin doen, zelfs doormidden montuur is een nieuw montuur...Wij hebben met een fervente sporter , die nu eenmaal niet zonder bril kan alles al beleefd. Maar het maakt ook niet uit, het word altijd gratis gerepareerd. Kind heeft dus ook geen noodzaak om 'voorzichtig' te doen (vind ik ook zielig, dat hoeven andere gewoon goed ziende kinderen toch ook niet?). En niks 'eigen risico' of kleine lettertjes, gewoon alles valt er onder.
groeten albana

Sancy

Sancy

03-09-2011 om 11:34

Grin albana

"(mocht eens in het ziekenhuis komen en bril kwijt zijn....dan kom ik uit bewusteloosheid bij en zie nóg niks!)"
In 'ons' ziekenhuis (bij jou in de buurt dus) zetten ze op de verkoever de bril vast op je neus voordat je bijkomt. Ik weet nog dat ik 5 jaar geleden erg verbaasd bijkwam omdat ik opeens kon zien hoe laat het was op de klok aan de andere kant van de kamer.
Even dacht ik aan een miraculeus herstel van mijn zicht. Totdat ik wakker genoeg was om te realiseren dat mijn bril dus al op mijn neus stond

Rare gedachten en angsten

Omdat ik zo slecht zie, heb ik écht regelmatig van die rare gedachten of angsten, heb ook wel een nare dromen ervan.
Dat ik zowel bril als lenzen kwijt ben en het niet kan uitleggen omdat niemand me verstaat ofzo.......
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.