Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

dorle

dorle

04-01-2011 om 09:38

Rekening bso vooraf betalen

Ik weet niet of deze vraag bij kinderopvang moet of hier.
Aan het begin van de maand krijgen wij een rekening van de bso. Wij worden geacht die binnen 14 dagen te betalen. Dus halverwege de maand. Anders worden er extra kosten berekenend. Weet iemand of het wettelijk toegestaan is dat je verplicht bent vooraf te betalen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

04-01-2011 om 10:01

Ja hoor

Is heel gewoon, en het staat vast ook in de algemene voorwaarden die je hebt gekregen bij het contract.

Puck

Puck

04-01-2011 om 10:20

En wat is daarmee je probleem

Of het wettelijk mag weet ik niet, maar wat kan het probleem zijn?

Minet

Minet

04-01-2011 om 10:23

Dorle

In heel veel kinderopvangorganisaties is het zelfs gebruikelijk dat je voor de eerste van de betreffende maand betaald moet hebben. Bij jou loopt de betaling gelijk met de ontvangst van de kinderopvangtoeslag, heel coulant van jouw kinderopvangorg.!

dorle

dorle

04-01-2011 om 11:38

Probleem is

dat de bso zelf soms slordig is met rekeningen sturen. Onlangs kregen we een aanmaning van een rekening die we nooit ontvangen hadden. Vanaf nu zou dat dus betekenen dat we meteen een boete moeten betalen. Want hoe bewijs je dat je een rekening nooit gekregen hebt?

joer

joer

04-01-2011 om 12:04

Automatische betaling

Waarom de rekening afwachten? BSO is toch elke maand hetzelfde bedrag?

Standaard instellen dat het bso bedrag halverwege de maand wordt overgeschreven naar de kinderopvangorganisatie. Makkelijk en simpel.

Bij ons was (maak al jaren geen gebruik meer van kinderopvang)automatische incasso verplicht. Kinderopvangorganisatie incasseerde elke maand het bedrag rond de 1e van de maand.

Succes! Groeten JOER.

Puck

Puck

04-01-2011 om 12:04

Automatisch betalen

Oke, het gaat je dus meer om de boete dan om het bedrag voor opvang vooraf te betalen begrijp ik.
Kun je niet automatisch betalen? Dat scheelt jou en de BSO toch een enorme hoop rompslomp.

joer

joer

04-01-2011 om 12:06

Nou ja...

Puck, allebei 12.04

Twee zielen 1 gedachte.

dorle

dorle

04-01-2011 om 12:31

Automatische incasso

zou een oplossing kunnen zijn. Het ging in het verleden echter om een extra rekening. De zaak zit iets ingewikkelder in elkaar dan ik hier zo neer kan zetten.
Ik weet nu dat het gebruikelijk is om vooraf te betalen.
Bedankt voor het meedenken.

Hier wel wisselende bedragen

.. bij een contract voor schoolweken met de mogelijkheid om losse dagen in de vakantie bij te kopen.

Maar wij betalen gewoon per incasso. Wel check ik regelmatig of eea klopt met de facturen en de werkelijkheid...

Vic

Vic

04-01-2011 om 20:56

Incasso

Onze bso incasseert in principe rond de 7e van de (lopende) maand. Ik heb gevraagd of het mogelijk was de 22e te incasseren omdat dat mij qua cash flow beter uitkwam, was geen probleem. Ik moet de facturen wel heel goed controleren, want in maanden met bijzondere zaken (bijv extra vso) gaat er nog wel eens iets verkeerd met de optelling.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.