Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Rekening schoonmaakbedrijf


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Misschien overbodig

Maar ik vraag mij af of je de gegevens in de brief van het bedrijf geverifieerd hebt met die in de goudengids bijv (tel nr, etc). Je hoort nl wel eens over spookfacturen. Misschien heb je dat allang gedaan en is dit een totaal overbodige vraag. Succes overigens: dit lijkt mij heel, heel vervelend!

bibi63

bibi63

16-05-2011 om 21:41

Maar.... (verrijking)

Stel dat een schilder zonder opdracht jouw huis schildert en zich beroept op verrijking (even ervan uitgaande dat de schilderwerkzaamheden naar jouw smaak zijn), wie zegt dat jij enig geld hebt om dat te betalen?? Wat heb jij uberhaupt aan die 'verrijking' als jij helemaal niet van plan bent je huis te verkopen? En los daarvan kan je altijd zeggen dat de kleur je helemaal niet aanstaat (ik wil wit ipv gebroken wit of andersom).
Ben erg benieuwd hoe dit juridisch zit, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat je zou moeten betalen, zonder enige bewijslast mbt opdracht.
Gr. Bibi

Jesse_1

Jesse_1

17-05-2011 om 10:42

Lezen, lezen, lezen mensen

Het (de casus waar Ishtar het over heeft) is niet zwart/wit, Ishtar geeft juist aan dat het niet zwart/wit is (dat als je geen opdracht hebt gegeven, je ook nooit iets hoeft te betalen bijvoorbeeld).
ALS het bedrijf te goeder trouw heeft gehandeld (en dat ook kan aantonen op een of andere manier) en ALS je er (duidelijk) voordeel aan hebt gehad, dan KAN er een rekensom gaan lopen in hoeverre dit geldt.
Het is trouwens ook wel verrijking als je je niet wilt verkopen, een huis moet nu eenmaal zo nu en dan geschilderd worden (als je houtwerk hebt).
Onze straat wordt nog wel eens verwisseld met een andere straat (verkeerd bezorgde post, of mensen aan de verkeerde deur) en ziet er uit of het wel een schilderbeurt kan gebruiken. Ik wacht dus even af of een schildersbedrijf per ongeluk ons huis in de bestaande kleuren oververft en of er dan met alleen een bepaalde 'coulance-vergoeding' van af komen .
NB Albana, dit is dus niet zo erg op jullie van toepassing, omdat jullie niet kunnen zien of er wel wat gebeurd is, jullie hebben daar dus niet duidelijk voordeel van gehad.
Jesse

albana

albana

18-05-2011 om 09:44 Topicstarter

Brief van deurwaarder

Keurige brief van deurwaarder gekregen. Dat hij e.a. heeft vereffiëerd bij bedrijf en dat er onduidelijkheden zijn en dat hij daarom de 'opdracht' terug heeft gegeven aan bedrijf, daar komt het in het kort op neer.
Dus van die man zijn we af........
Nu bedrijf nog, even afwachten dus maar.
Maar nu duikt er een nieuw 'probleempje' op met ziektekostenverz. die de voorwaarden hebben aangepast terwijl dochter toen al lang onder 'behandeling' was en waar ik al tig keer over gebeld heb en waar ze de ene keer dit en de andere keer dat zeggen en ondertussen niet uitbetalen omdat hun 'systeem' dat niet aankan, grrrr.........Geef me GEDULD!
Is het komkommertijd bij die bedrijven ofzo??? Dat ze zich vervelen en daarom ons lopen te vervelen met die domme fouten?
Nou ja, afijn. Ik verbijt me maar en bel maar weer keurig op zonder in vloeken uit te barsten.
groeten albana

albana

albana

18-05-2011 om 10:05 Topicstarter

En bedankt voor uw geduld

Nou zo waar, alweer teruggebeld door ziektekostenverz. En helaas is het 'technisch' niet mogelijk in hun systeem om nu nog automatisch de rekeningen te betalen omdat wij maar onder een kleine groep vallen die onder de 'overgangsregeling' vallen.........en of wij dus vanaf nu de rekeningen zelf willen betalen en dan indienen dan word hat erna aan ons vergoed (moet wel nummer bij horend bij die overgangsregeling........
En ik word dan weer wel hartelijk bedankt voor mijn geduld. (oke, het kostte me moeite deze keer).
Hiermee hopend het probleempje nu eens langer dan 1 maand opgelost te hebben........ga ik nu maar boodschappen doen.
De groeten
albana

Albana....

Als de deurwaarder de opdracht teruggegeven heeft aan het bedrijf dan zeggen ze eigenlijk met zoveel woorden dat het bedrijf, hoe sneu ook, geen poot heeft om op te staan. Ik zou ze (mochten ze nog weer kontakt opnemen) vriendelijk nogmaals vertellen dat jullie er ook niks aan kunnen doen, en dat het zo klaar is. En dan ook verder niks meer doen/zeggen/schrijven/whatever. Jammer voor het bedrijf, maar helaas.

Ingrid

albana

albana

19-05-2011 om 08:02 Topicstarter

Ja dat dacht ik ook

Ik wacht af of we nog iets horen van bedrijf.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.