Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Rentepunten - wat een sigaar uit eigen doos

Even mijn balen hier plaatsen en hopelijk delen. Wie het ook kent: ze laten de rentepunten per 1 maart vervallen. Wat een onzinsysteem zeg.

Groet,
Vonda

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

26-02-2010 om 00:51

Snel gebruiken dus?

Ik heb er vorig jaar een paraplu mee gekocht, veel staat er nu niet meer.

Nasha 1st

Nasha 1st

26-02-2010 om 09:24

Ach...

het was gratis, en nee, ik heb er ook niks mee gedaan...er moest nog steeds behoorlijk bijbetaald worden en veel van de producten had ik gewoon niet nodig....

Minerva

Minerva

26-02-2010 om 12:01

Ik heb ook ing

Maar ik weet niks van rentepunten. Ik zou ze dus ook moeten hebben maar waar zie ik dat dan??? Minerva

Lorwyn (ot)

Ik ben 2 jaar geleden ook overgestapt van ABN naar Triodos. Had ook een zakelijke en particuliere rekening. Het overstappen is niet echt anders voor een zakelijke rekening. Je moet je klanten even op de hoogte stellen en niet vergeten het rekeningnummer op je facturen te wijzigen.

Als ik nu bij ING zat, wist ik het wel. Wat een stelletje slapjanussen.

Chris

Trix

Trix

26-02-2010 om 12:20

Vonda: iets anders

Volgens mij gaan je niet gebruikte punten vervallen en dan beginnen ze zeg maar onderaan bij de eerste maand. Dit staat op de website:
"Let op: vanaf maart 2010 vervallen maandelijks uw niet bestede Rentepunten. Dit geldt voor rentepunten die u langer dan 3 jaar geleden heeft ontvangen. Als eerste vervallen de Rentepunten die u tot en met februari 2007 heeft ontvangen. Het gaat dus om Rentepunten die u nog níet heeft gebruikt.

Wilt u weten of dit voor u geldt? Trek het totaal van alle afgeschreven punten af van het aantal bijgeschreven punten tot en met februari 2007. U ziet nu hoeveel punten er per maart 2010 vervallen. Heeft u alle Rentepunten die u tot en met februari 2007 heeft ontvangen besteed, dan vervallen er voor u geen Rentepunten."

Kortom, ze vervallen niet in één keer, maar per maand totdat je alleen nog maar je saldo hebt staan van 3 jaar sparen.

Tijgeroog

Tijgeroog

26-02-2010 om 13:09

Overstappen zo geregeld

Wij zijn onlangs overgestapt van Fortis en Postbank naar ASN. We betalen minder en krijgen ook nog 1% rente over het geld op de betaalrekening.
En het gedoe valt erg mee: van te voren moet je natuurlijk formulieren invullen, opsturen en een kopie van je legitimatie opsturen. Maar dan kun je de overstapservice aanvragen en worden al je incasso's enzo automatisch overgezet. Je moet wel je werkgever informeren en de periodieke betalen omzetten, maar dan ben je klaar. Ohja, je oude rekening opheffen.

Vonda

Vonda

26-02-2010 om 20:38 Topicstarter

Minerva

Ik weet niet of je een spaarrekening hebt bij ING? Want bij het sparen krijg je ze.

Vonda

Vonda

Vonda

26-02-2010 om 20:42 Topicstarter

Trix

Het aantal dat precies zou vervallen was aan mij gemeld, op zo'n (extra) afschrift staat hoeveel er in maart, april en mei zullen vervallen. Gelukkig wilden we vorig jaar een tomtom hebben en die hebben we inderdaad ervan gekocht, maar het meeste is....

Vonda

Vonda

26-02-2010 om 20:43 Topicstarter

Nasha

.... inderdaad alleen te krijgen met veel bijbetaling en meestal niet iets wat ik nodig had.

Vonda

Vonda

Vonda

26-02-2010 om 20:47 Topicstarter

Hey!!! ik heb een idee!

Ik kan ze natuurlijk aanbieden bij gevraagd en aangeboden. Ja, voor weinig geld natuurlijk.
Hoewel, kan natuurlijk verboden zijn.
Ik ga der even over nadenken.

Vonda

Vonda

Vonda

26-02-2010 om 21:01 Topicstarter

Nee dat gaat niet werken.

Wordt te ingewikkeld.

Vonda

Jaymza

Jaymza

26-02-2010 om 22:35

Goed doel

Ik dacht ik geef ze weg. Maar zelfs dat kost je nog een hoop geld. Airmiles kun je wel wegschenken, maar rentepunten niet.

Jaymza

ellen

ellen

26-02-2010 om 23:26

Naar mama mia geweest

Ik heb de punten ingewisseld voor een voorstelling in Carré, de musical Mama Mia, het koste me al m'n punten, daar ben ik dus mooi van af en ik heb een leuke avond gehad. Ik ben op een zondagavond gegaan en het bleek dat Carré nog niet half vol was. Voor de rentepunten kon ik alleen 2e-rangs kaartjes kopen; ergens bovenin dus. Maar omdat het nog niet halfvol was, mochten we tien minuten voor begin, gaan zitten waar we wilden. En toen zaten we eerste rang voor een bedrag van 22.50, normale prijs rond 65 - 85 euro.

Kaaskopje

Kaaskopje

26-02-2010 om 23:29

Waar gáát het over!

Het is een gratis extraatje, waar je gebruik van mág maken. Drink je koffie van Douwe Egberts vanwege de spaarpunten of vanwege de smaak? Mijn antwoord: ik vind Douwe Egberts niet persé lekkerder dan sommige andere merken, dus die punten kunnen mij gestolen worden.
Ik heb er dus een paraplu mee gekocht en dat scheelde mij de helft van de prijs. Ik ben er blij mee.
Ik heb dagelijks te maken met klanten die miepen over aanbiedingen, of het feit dat de aanbieding verlopen is. Een bedrijf hóeft niet te strooien met extraatjes en cadeautjes.

krin

krin

26-02-2010 om 23:46

Het gaat over rente

Rente wil ik, echte rente, in harde valuta. Ik wil geen cadeautjes, die koop ik zelf wel als ik daar zin in heb. Geld wil ik. Het is een bank, verdorie, geen uitverkoopwinkel. Gaat heen met je punten!
En nee, dat is geen miepen, dat is protesteren tegen een onzinnige manier van de ING om te verbloemen dat ze een beroerde rente bieden.
Als je als bedrijf niet hóéft te strooien met aanbiedingen, warom doen ze het dan, denk je? Omdat ze ons zo lief vinden? Denk je nou echt dat ze het zouden doen als ze er zelf geen voordeel van hadden? Kom op.
Rentepunten. Ik heb er de vorige keer na die waarschuwing een vuilnisemmer van gekocht. Om alles wat ik nog aan punten overhad symbolisch in weg te pleuren.

Ugh.

Nasha 1st

Nasha 1st

26-02-2010 om 23:58

Uitgesteld

tot 1 april lees ik net....

Vonda

Vonda

28-02-2010 om 21:43 Topicstarter

Hah!

Nasha, uitgesteld? Grappig. Ze durven het dus niet aan: ze willen enerzijds dat we het 'snel' besteden (daarom vervallen ze op zeker moment) maar het zal wel tegenvallen met de bestedingen door de rentepuntenhouders (zeker nu met de financiele crisis!) dus nog maar even uitstellen...
Wat een watjes eigenlijk ook....
Tja.

Vonda

Vonda

Vonda

28-02-2010 om 21:44 Topicstarter

En inderdaad, nasha

Het is geen 1-april-grap!

Groetjes,
Vonda

Nasha 1st

Nasha 1st

28-02-2010 om 22:36

Ja....

ik had nog eens zitten kijken, maar zag wederom niet veel waarvan ik dacht, dat is het.....

Minerva

Minerva

01-03-2010 om 12:30

Toch maar even gebeld

En omdat ik een ING rekeninghouder ben (al 10 jaar) heb ik nog niet met rentepunten te maken. Dat zijn de klanten van voorheen de postbank. Ik snapte er al niets van want ik kende het systeem niet. Ik snap best dat het voor de mensen die bij de postbank zaten vervelend is die fusie. Ja zeg nu zelf je gaat niet voor niets naar de postbank. Daar kies je zelf voor. Wij zijn destijds van de ABN naar de ING gegaan. Wij hadden een hypotheek nodig en ondanks dat wij zakelijk ook bij de ABN zaten gingen de radartjes wel heel erg langzaam. Na een week hadden ze nog steeds niets gedaan. Bij de ING was het binnen 1 dag geregeld. (niet om reclame te maken hoor, echt niet). Sinds de fusie zijn ze ook niet meer zo persoonlijk en zo makkelijk toegankelijk alsdat ze daarvoor waren.

Minerva

tonny

tonny

02-03-2010 om 20:17

Zinloze rentepunten

Waarom ze daar ooit mee begonnen zijn is me een raadsel.
Dan voel ik nog meer klantenbinding door voetbalplaatjes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.