Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Respect en betrokkenheid vanuit werkgever. wat maakt dat je dat zo ervaart?

Hallo,

Ik ben benieuwd wat concreet het is dat maakt dat medewerkers zich gewaardeerd en met respect en betrokkenheid bejegend voelen door hun werkgever.

Doen jullie een gooi?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

08-12-2011 om 15:24

Zelfstandigheid

Ik voel me zelf gewaardeerd etc. als ik een stuk zelfstandigheid krijg. Dat is namelijk een teken dat ik vertrouwen krijg over de manier waarop ik zaken aanpak. En dan heb ik daar graag een vorm van coachend leidinggeven bij. Van een leidinggevende die zich niet druk maakt over futiliteiten.

bibi63

bibi63

08-12-2011 om 15:37

Inderdaad vertrouwen

Het geven van vertrouwen is het belangrijkste.
Gr. Bibi

ijsvogeltje

ijsvogeltje

08-12-2011 om 17:29

Serra

Vrijheid
Vertrouwen ('als jij denkt dit het zo moet, dan moet het zo')
Waardering (complimenten geven, mijn mening vragen, bonus)
Zoiets?

Kaaskopje

Kaaskopje

08-12-2011 om 17:30

Voldoende informatie

Als er bepaalde beslissingen genomen worden vind ik het heel erg vervelend als dat als voldongen feit wordt neergegooid en er geen enkele ruimte voor een reactie wordt gegeven. Dan voel ik me echt werkvee. Het is blijkbaar niet interessant hoe ik zo'n verandering ervaar. Zo moet het dus niet, vind ik.
Waar wij op het werk soms ook onzeker van worden zijn geruchten. Je kunt geruchten eigenlijk niet voorkomen, maar je kunt ze wel ontzenuwen.
Dan toch positieve punten: elk jaar is er een dag die speciaal voor onze bedrijfstak is. We worden dan ook echt verwend door de staf (met daarin de eigenaren van het bedrijf). Niet met dure cadeaus maar met attenties als massage, ritje in een hummer, lekkers bij de koffie, broodjes bij de lunch. Ik stel dat erg op prijs. Met Sinterklaas krijgt iedereen wat lekkers en er is ieder jaar een Nieuwjaarsfeest waar je je echt feestelijk kunt voelen. Op dat gebied is ons bedrijf dus wel attent.

Serra

Serra

11-12-2011 om 08:20 Topicstarter

Dus...

Dus met name vertrouwen dat je de dingen op je eigen manier aan mag pakken?

En vrijheid en waardering, waar uit zich dat nog meer in?

En Kaaskopje in jouw posting lees ik ook de behoefte aan transparantie. Weten wat er speelt. Klopt dat?

Dank voor jullie reacties. Ik blijf benieuwd naar meer en ook zo concreet mogelijk )

ijsvogeltje

ijsvogeltje

11-12-2011 om 12:56

Serra

Serra, ik ben eigenlijk wel benieuwd met welk idee je deze vraag stelt...

Kaaskopje

Kaaskopje

12-12-2011 om 02:52

Serra

Absoluut, dat heb je er goed uitgehaald

Serra

Serra

12-12-2011 om 14:36 Topicstarter

Waarom

Mijn vraag is vooral vanuit interesse ivm een project dat ik aan het uitdenken ben. Mijn uitgangspunt is dat medewerkers respect en betrokkenheid willen ervaren. Ik heb zo wel mijn ideeën wat maakt dat medewerkers zich gewaardeerd voelen maar neem ook mee dat mijn eigen behoeften dat sterk kleuren.

Ik roem OO altijd voor de enorme diversiteit aan deelnemers en meningen. En dat is voor mij de ideale plek om antwoorden te vinden.

Wat ik uit de antwoorden van Maroo en Anoniem haal is ook de behoefte aan contact en gezien worden. En voorbij de vanzelfsprekendheid dat dingen maar gedaan worden? Dat overwerken is erg herkenbaar vanuit een vorige werkgever, daar werd je zelfs scheef aangekeken als je pauze nam. Wat er in resulteerde dat iedereen zo'n beetje 9 uur per dag werkte...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.