Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

kantoorkast

kantoorkast

17-07-2011 om 15:08

Rotaryvraag

ha meiden! (want mannen zitten hier nauwelijks, geloof ik).

Mijn man is sinds een tijdje lid van de Rotary. Hij was gevraagd en heeft uiteindelijk ingestemd. Vindt het ook erg leuk en leerzaam, al past hij naar mijn idee totaal niet in het plaatje.
Geen deftige auto en geeft daar ook totaal niet om, golft niet, nauwelijks merkkleding, om maar een paar labels te plakken. We zijn totaal geen vermogende lui, zoals de meesten wel zijn.

Nu ben ik gevraagd voor Inner Wheel, de club van echtgenotes. Vriendelijke dames, kan niet anders zeggen, hele avond mee geconverseerd op een gezamenlijk gezellig moment.
Ik heb me welwillend richting de uitnodiging gedragen maar wil bij nader inzien eigenlijk niet.
Ik pas daar gewoon niet bij. Ik kan ook al niet bridgen, niet deftig koken, haha, en mijn bescheiden salaris besteed ik liever aan dingen die ik zelf verzin, niet aan de clubkas en de goede doelen.

Misschien onaardig om alsnog de uitnodiging af te slaan. Ik durf ook niet te zeggen dat ik het teveel geld vind kosten, dat klinkt zo knullig.

Tjonge wat een verlegenheid.

Kunnen jullie Kantoorkast even een zetje geven? Straks kom ik al die dames opnieuw tegen bij het volgend social event en wat moet ik dan zeggen? Toch maar niet de waarheid?

Hebben jullie wel eens zoiets meegemaakt?

groetjes

kantoorkast

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

17-07-2011 om 15:44

Iets soortgelijks, een soort kring van vrouwelijke ondernemers/beleidsbepalers. Een keertje mee uit eten geweest en wat zitten babbelen en het was echt helemaal niet ongezellig, maar ik voelde me er zó ontzettend niet tussen passen. Ik heb de voorzitter na afloop gemaild dat ik het hartstikke leuk gevonden had, maar dat ik toch sterk de indruk had dat het me niet ging brengen wat ik er van verwachtte. Nog heel aardig heen en weer gemaild en we zeggen elkaar nog altijd gedag
Maar jaaaaaaaa ik begrijp van jou dat je ze sowieso tegen gaat komen? Jeumig. Lastig.

Tirza

Yta Chalne

Yta Chalne

17-07-2011 om 15:59

Oh jawel

Dat zou ik zeker doen, zeggen dat je het weliswaar erg gezellig vond maar dat je denkt dat het teveel beslag zou leggen op je tijd en inkomen.

Ik heb groot respect voor mensen die dat gewoon vriendelijk zeggen. Waarom zou je wat anders zeggen?

Valkyre

Valkyre

18-07-2011 om 00:38

Ja hoor

Ik vind dat Yta het mooi verwoordt. Ik zeg ook weleens een etentje (in een restaurant) af met de mededeling dat het op dit moment niet binnen mijn budget past. Het zou wel erg wereldvreemd van de dames zijn als ze dat raar zouden vinden, toch?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Primavera

Primavera

18-07-2011 om 12:57

Een club van "echtegenotes van"? (ot)

On topic denk ik dat Yta het goed verwoord en dat gewoon gelijk eerlijk zijn waarschijnlijk wel op prijs gesteld wordt ipv dat ze moeite in je steken en je uiteindelijk toch afhaakt.
Geheel ot ben ik verbaasd dat er anno nu nog clubs als "echtgenotes van ..." bestaan. Ergens in mijn opvoeding is er kennelijk toch iets feministisch gekiemd, want werkelijk ik krijg er de kriebels van.
Hier in de buurt rijdt vaak zo'n busje met als groot opschtift erop:"Geschonken door de vereniging van vrouwen van artsen" Ik voel dan ook altijd zo'n rilling door me trekken en vraag me af of die vrouwen nou niks interessanters hebben om zich op te beroemen dan het feit dat ze een arts aan de haak hebben geslagen.
Ik maak me dan echt zo'n voorstelling van vrouwen die dankzij het harde werk van hun echtgenoten (en daarvoor vaders) zwemmen in het geld en tijd (want echtgenoot is er natuurlijk bijna nooit) en vervolgens een oplossing proberen te vinden door dat geld met veel poeha maar weer in liefdadigheidsdoelen te pompen zodat ze hun lege tijd wat doorkomen. De hoge status die ze zichzelf aanmeten als 'vrouw-van' irriteert me mateloos en vind ik een beetje pronken met echtgenoots veren. Doe zelf dan wat, denk ik dan, of stel je tevreden met wie je bent. Ik ben trouwens nog nooit een club "echtegenoten van" tegengekomen.
Groeten Primavera

Hoe zit dat eigenlijk met zo'n club...

In vervolg op Primavera (met wie ik het geheel eens ben trouwens): wat nou als je lid wordt van zo'n club en na enige tijd zegt je man *zijn* lidmaatschap weer op? Moet jij er dan ook uit? Da's toch eigelijk hoogst merkwaardig: je treedt toe tot een clubje met het idee wat zinnigs te gaan doen, en dan moet je daarmee ophouden, niet om enige reden die in jezelf of in de club gelegen is, maar puur omdat je man zijn lidmaatschap van een geheel andere club eraan geeft.

Of doet die damesclub niks zinnigs? Nou ja, dan is er ook geen enkele reden om er lid van te worden.

En in antwoord op je vraag, Kantoorkast, je kan nee zeggen met tekst en uitleg, maar je kan ook gewoon zeggen dat je het niet doet omdat, hoe aardig je de dames ook vindt, het niet uitkomt. Verdere verklaringen niet nodig.

Groeten,

Temet

Kantoorkast

Kantoorkast

18-07-2011 om 20:48

Als je echtgenoot stopt met zijn club

om wat voor reden dan ook, mag je als vrouw gewoon blijven. Dat dan weer wel.

De meeste dames zijn trouwens al (heel) wat ouder dan ik, meer uit de tijd dan vrouwen nog niet vanzelfsprekend ook een baan hadden. Reden temeer om mij te vragen, dan gaat de gemiddelde leeftijd wat omlaag.

Maar meiden, allemaal harstikke bedankt voor het meedenken, ik ga van harte bedanken voor de 'eer'. Het is inderdaad een raar idee dat je voor een of andere vrouw-van-club gevraagd wordt puur omdat je man lid is. Vind ik ook.

Ik heb mijn eigen goede doelen en mijn eigen dagjes uit en daar vermaak ik me prima mee. Zal afwachten wanneer ze bellen.

Kantoorkast

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.