Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

twijfelkont

twijfelkont

12-03-2012 om 18:27

Salaris indicatie

hallo,

ik ben begonnen met solliciteren en zie diverse vacatures, maar bij geen een staat een salaris indicatie.
vorige keer dat ik solliciteerde (een paar jaar geleden) moest ik zelf aangeven hoeveel ik verdiende en ik had het idee dat mijn werkgever er net boven is gaan zitten.

ik weet eigenlijk helemaal niet hoe dit normaal gaat. er zijn niet veel vergelijkende functies, of mensen die ik ken en weet hoeveel ze verdienen. op internet kan ik het ook niet echt vinden.

zouden jullie eerlijk zeggen wat je verdiend? of zou je wat hoger gaan zitten zodat je eindelijk eens financieel ook een stap om hoog gaat?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

12-03-2012 om 18:56

Bepalen wat je wilt

Ik zou niet vertellen wat ik verdien, of een salarisstrook laten zien (wat ik ook wel eens heb gehoord). Heb je voor jezelf een idee wat je zou willen verdienen? Je huidige salaris en iets erbij klinkt in beginsel redelijk/logisch, maar als je nu al hoog zit kan dat voor de werkgever een probleem zijn.

Vergelijkingsmateriaal

Volgens mij zijn er ook sites waarop je kan zien of je, gelet op de functie en ervaring, een beetje fatsoenlijk salaris verdient. Maar natuurlijk heb ik weer geen naam paraat. Intermediair heeft op dat vlak misschien wat te bieden, en verder zou je in cao's kunnen zoeken naar vergelijkbare functies en de bijbehorende salarisschalen. Is er bij jou al een CAO van toepassing, dan kan je kijken of je vindt dat je in de goede schaal zit (en zo nee, waarom niet).

Zit je nu te laag en ben je bang dat dat bij een nieuwe werkgever weer gaat gebeuren, dan kan je denk ik ook best zeggen dat je vindt dat je nu te weinig verdient en dat je graag vooruit wilt. Is het niet meteen, dan toch wel (en graag schriftelijk bevestigd) op de zeer korte termijn, want dat een overstap anders niet aantrekkelijk is.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.