Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Simone

Simone

03-04-2009 om 00:05

Salarisstrookje maart voor werk februari

Ben in februari weer gaan werken voor particuliere zorginstelling.Ze betalen pas op de 22ste van de maand volgend op die waarin de werkzaamheden worden verricht. Daar heb/had ik niet al teveel moeite mee hoewel ze dan wettelijk eigenlijk een voorschot zouden moeten betalen, maar goed ik heb het contract toch getekend. Nu werd op mijn rekening "salaris maart 2008"overgemaakt. Ik laat ze weten dat dat "salaris februari"hoort te zijn. Hun antwoord ""de financiele afdeling geeft ons door dat op de salarisstrook maart staat omdat er in maart is uitbetaald. Dit is algemeen gebruikelijk. Wij zijn daarom ook sinds 2009 op deze methode overgestapt.
Nou ik vind het maar raar en volgens mij is dit zeker niet gebruikelijk. Of toch wel?
Verder staat er op de salarisstrook nergens om welke werkdagen/weken het gaat.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Dat mag niet

Je hoort in dezelfde maand je salaris te ontvangen van diezelfde maand. Als er onregelmatigheidstoeslag of overwerk in die maand is verricht dan is het logisch dat dat een maand later erbij wordt verrekend.

Stel je gaat weg bij deze werkgever eind mei. Dan heb je nog recht op een maand salaris in juni???????? Heel vreemd!!
Of heb je in maart dubbel salaris gehad?

Mmmmmm het mag dus wel

Wettelijk gezien is een werkgever verplicht binnen 4 weken na afloop gewerkte maand salaris te betalen. Het termijn is dus wel goed. Helaas.

Op de strook moet wel komen te staan dat het salaris voor de maand februari is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.