Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

samen investering doen met ex - welke formule

Hallo,
ex man en ik zouden samen "een kot" (in de vorm van aandelen) kopen bij upkot zodat de zoon voorrang kan krijgen voor een kot. De wachtlijst is te lang.
Hiervoor is er een minimum bedrag als investering gevraagd. We zouden elk de helft geven, en dit dan zo samen aankopen.
We zijn uiteraard niet (meer) getrouwd. Hoe kunnen we dit best laten registreren en op papier zetten? Bij de notaris neem ik aan.
Ex sprak van een soort tontinne maar welke manieren bestaan er en zou het beste zijn? (België)
De investering moet 3 jaar lopen maar erna wil ik wel vrij beschikken om me er eventueel uit te trekken, en wanneer ik wil.
En je weet nooit dat we tegen dan in onenigheid zitten of we niet meer overeenkomen dat ik eruit wil stappen en hij niet. Of iemand ineens z'n geld terug nodig heeft..

Volgens mij zijn veruit de meeste forumdeelnemers Nederlanders, Vlamingen zijn hier vziw een kleine minderheid. Ik denk eigenlijk dat je je vraag beter ergens anders kunt stellen. Nederlanders zullen hier iha weinig zinnigs over kunnen zeggen

kiddies3

kiddies3

26-03-2023 om 11:28 Topicstarter

Ah ja ok, zal ik doen. Dank voor je snel antwoord. 

Ik zou niet in zaken gaan samen met je ex. Dat lijkt me in alle gevallen te risicovol. Je bent per slot van rekening niet voor niets gescheiden.

Heb je al gevraagd of jullie apart kunnen investeren voor dezelfde persoon. Dan ben je verder onafhankelijk van de ex. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.