Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

schoonzus

schoonzus

09-05-2012 om 09:17

Schade aan auto door vandalen

Terugkomend op een eerder draadje over de auto van schoonzus.
Auto (nog geen drie jaar oud) van schoonzus is door vandalen omgegooid. Politie erbij en proces verbaal opgemaakt. Politie zei dat ze de schade maar via de verzekering moest regelen. Ze vragen niet verder en hebben alles bij de verzekering neergelegd. Schade is hersteld, maar schoonzus krijgt nu een flinke premieverhoging.
Had ze beter niet eerst bij die verzekering kunnen checken of ze het niet beter ergens anders kon claimen? De auto was nog geen 3 jaar oud en all risk verzekerd. Hoe langer ik erover nadenk, hoe stommer ik het vind worden eigenlijk hoe ze dat geregeld hebben. Ik vind het net zoiets als je nieuwe geparkeerde auto wordt aangereden en beschadigd door onbekenden die ervandoor gegaan zijn en dat jouw premie daardoor omhoog gaat. Is dit nu gewoon dommigheid geweest van schoonzus?
Ik zeg het in de verleden tijd want door de hoge premie wilde ze van de auto af….(is al draadje over geweest). Garage heeft auto terggekocht voor een 'drol en drie knikkers'…..(dat is haar keuze geweest).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

09-05-2012 om 09:25

Tja

Gelukkig is het niet jouw probleem. Het waarborgfonds vergoed volgens mij alleen schade die is veroorzaakt door een andere auto, maar ze had altijd een poging kunnen wagen.

schoonzus

schoonzus

09-05-2012 om 09:39

Nou vic

Ik heb zelf even gegoogled en inderdaad wat zegt: het waarborgfonds dekt het in dit geval niet. Het heeft nu toch geen zin meer want de auto is nu toch weg. Duur geintje al met al geweest. Gelukkig is/was het niet mijn probleem.
Blijf het toch sowieso raar vinden. We hebben zelf een nieuwe auto nu en moet er niet aan denken als een onbekend iemand bewust schade toebrengt aan onze auto…..dat je premie dan omhoog gaat (minder korting krijgt).

kaatje43

kaatje43

09-05-2012 om 21:56

Ja maar schoonzus

Als de dader op het bekende kerkhof ligt, wie moet het dan betalen volgens jou? Een verzekeringsmaatschappij is geen filantropische instelling. Als je claimt gaat je premie omhoog, tenzij je hoog in je bonus-malus ladder zit.

Anne

Anne

10-05-2012 om 14:44

Precies

Dan roept toch voortaan iedereen dat er een vandaal schade gemaakt heeft aan je auto als je zelf de deur tegen een boom open doet? Natuurlijk gaat je noclaim omlaag. Wees blij dat je allrisks verzekerd bent.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.