Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Nasha 1st

Nasha 1st

29-12-2010 om 17:19

Schade aan woning door winterweer

overal lees ik weer, verzekeraars hebben het over miljoenenschade aan woningen door het winterweer...maar...kun je dat aan je verzekering doorgeven dan? Weet nog niet of we schade hebben, zal er van af hangen, maar wel wat lekkage in kamer dochter gehad. Ingewikkeld verhaal, dakgoot zit vol, maar het dooit, water kan niet weg door afvoerpijp, dakgoot loopt over maar in huis, dus in kamer dochter. Behalve nat kan er wel onzichtbare schade in het kozijn zitten, maar ja....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik neem aan dat

Dat in de voorwaarden staat.

Gr. Poezie.

vlinder72

vlinder72

30-12-2010 om 11:34

Tja

ik was ook nogal verbaasd. Ons platte dak lekte opeens op wel 8 verschillende plekken. Geen idee hoe dat nou opeens kan. Nog nooit eerder gelekt. Het is nu ook weer kurkdroog trouwens.

Lijkt mij niet een zaak voor een verzekeringsmaatschappij. Maar stel nou dat mijn wasmachine onder die lekkende plek had gestaan of een stofzuiger. De vervolgschade door de lekkage zou dan wel gedekt zijn. Nu stond er gelukkig alleen een fiets en de rest van het water viel gewoon op de grond.

Maar of je nou aan zoveel schade komt door gevolgschade? Of is het gewoon een mooi excuus om de premies te verhogen?

Fiorucci

Fiorucci

30-12-2010 om 15:16

Vlinder

Als het water doorsijpelt naat een lagere verdieping waar je net stinkend dure gordijnen hebt hangen en een nieuwe vloer hebt liggen, is het toch forse schade.

Tink

Tink

30-12-2010 om 16:42

Platte daken

... moet je sneeuwvrij houden, die zijn meestal helemaal niet gebouwd op zo'n extra gewicht wat erop komt te liggen. Geeft dus ook vaak schade. (Laatst een artikeltje over in de krant.)

Tink

Tink

30-12-2010 om 17:15

Gezocht

... maar ik kan het artikel niet terugvinden, ook niet online. Wellicht helpt google je verder, ik zal straks ook wel even kijken maar moet nu de keuken in.

Fout gedacht pelle

Sneeuw is de allerzwaarste belasting voor een gebouw (en dus ook een woning). Uiteindelijk is de druk van sneeuw meerdere malen zo belastend als een persoon.

De constructie van een gebouw wordt dus ook berekend vooral met sneeuw in gedachten.

Rosase

Rosase

31-12-2010 om 14:13

Ja maar pelle

Dat moet je dan ook niet doen als er al een halve meter op ligt, maar tussen de sneeuwbuien door een beetje bijhouden.

Onze dakkapel (met plat dak) zit er nog steeds op, met sneeuw. Had overigens ook niet graag gehad dat manlief met dit weer bovenop het dak klimt om boven op de dakkapel het sneeuw te verwijderen. Lijkt me een hachelijk klusje.

Vic

Vic

31-12-2010 om 14:39

Helemaal niet aan gedacht

Op mijn dakkapel lag ook 25 cm sneeuw. Heb me helemaal niet bedacht dat dat een probleem kon worden. Aan de dakgoot aan de voorkant van het huis hing een bult sneeuw/ijs van ca. 1,5 m x 0,5 m, helemaal overhellend. Daar heb ik wel zoveel mogelijk vanaf gehakt. Je moet er ook niet aan denken dat zo'n brok ijs bovenop de postbode valt ofzo. En bij een achterkamer heb ik lekkagevlekken. Ik ga er vanuit dat het daarbij blijft, en dat er niet allerlei inwendige schade in de constructie is ontstaan. Straks in het voorjaar even opnieuw verven.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.