Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Dom Oor

Dom Oor

17-08-2011 om 20:27

Schuld belastingdienst

Even wat uitleg: ik heb door de jaren heen nogal wat (korte) banen gehad, en ben het afgelopen jaar flink overspannen geweest. Iedere keer als ik een voorschot-brief van de belastingdienst kreeg keek ik daar wel naar, maar eigenlijk drong destijds niet tot mij door dat het aangegeven inkomen niet klopte.
Natuurlijk komt dat op een gegeven moment aan het licht. Helaas niet door mijzelf. Maar de belastingdienst heeft mij nu over 2008, 2009 en 2010 diverse definitieve berekeningen gestuurd, met alles bij elkaar een paar duizend euro. Gelukkig had ik nog wat geld op mijn spaarrekening dus ik heb een stukje daar van wel kunnen betalen maar er staat dus nog een paar duizend euro open. Helaas ben ik al een tijdje zonder werk en kan dat niet betalen. En in termijnen betalen kan wel volgens mij maar ik denk dat ik dan niets meer overhou om eten van te kopen. En dan verwacht ik nog meer brieven van de belastingdienst over 2010. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen, behalve dan zorgen dat ik snel weer een baan heb? Ik snap echt niet dat het zo ver kon komen en ook niet dat ze gelijk maar over drie jaar dat terug willen.
groetjes van domoor

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Muizemeis

Muizemeis

17-08-2011 om 20:37

Wat ik zou doen

Is zo snel mogelijk contact opnemen met de belastingdienst en een regeling treffen.
Muizemeis

Rosase

Rosase

17-08-2011 om 22:17

Ja inderdaad

Ik weet niet precies hoe groot het bedrag is dat je kunt missen, maar ik weet uit eigen ervaring dat bij het terugbetalen van teveel ontvangen kinderopvangtoeslag de belastingdienst je echt niet het vel over de oren haalt. Vriendin van mij mocht het in over meerdere jaren uitgespreid terug betalen.

Vic

Vic

17-08-2011 om 22:33

Ib of toeslagen?

Ik heb inmiddels ervaren dat je toeslagen in 24 termijnen mag terugbetalen, zelfs als het een relatief klein bedrag is. Voor IB ligt dat heel anders. Daarvoor moet je een betalingsregeling aanvragen met een speciaal formulier waarop je werkelijk je hele hebben en houden moet invullen. Er wordt gekeken naar inkomen, spaargelden, eventuele goederen van waarde, etc.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

18-08-2011 om 14:02

Terugbetalen

Gaat het om toeslagen of inkomstenbelasting? Voor de IB kan je schriftelijk een betalingsregeling (laten) treffen dmv dit formulier: http://download.belastingdienst.nl/belastingdienst/docs/verzoek_betalingsregeling_en_uitstel_betaling_part_ov0242o14plfol.pdf
Voor de toeslagen kan je dmv dit formulier een betalingsregeling laten treffen: http://download.belastingdienst.nl/toeslagen/docs/verzoek_betalingsregeling_uitstel_betaling_premie_v_particulieren_tg3042z4pl.pdf
Kijk verder idd heel goed of de bedragen die je nu krijgt kloppen. Geef wijzigingen zsm door met de programma's wijzigingen doorgeven.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.