Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Slecht nieuwsgeprek

Ik had vorige week een 'slecht nieuwsgesprek' met mijn baas (ik ben het enige personeelslid en werk al 16 jaar voor hem). De reserves die we hebben opgebouwd in de goeie periode, jaar of 10-15 geleden, zijn allemaal opgedroogd. Dat was even schrikken... maar het kwam niet helemaal als donderslag bij heldere hemel, ik heb ook wel gezien dat steeds meer opdrachten wegvielen. Ik ben al sinds april bezig om rond te kijken... maar heb tot nu toe nog maar 2 passende vacatures gevonden(!)... (waar ik bij alletwee tot ver in de procedure ben gekomen, maar helaas... uiteindelijk met lege handen stond). Tja. En nu. Ik weet niet zo goed waar ik het moet zoeken maar kan me dat eigenlijk niet permitteren als hoofd van een 1-oudergezin. Mijn baas zal het nooit hard spelen, maar voor mij persoonlijk is het misschien wel beter dan met het zinkende schip ten onder te gaan...
Wat zijn nu de mogelijkheden? Mijn baas geeft me alle vrijheid om (freelance) projecten op te pakken, etc. Daar moet ik maar gebruik van maken... maar ik ben na 16 jaar in vaste loondienst behoorlijk ingeslapen op dit gebied... weet iemand waar ik kan beginnen/info/etc.?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

19-09-2011 om 09:22

Leanne

Ik vind het eigenlijk wel een mooie score dat je bij twee vacatures en twee sollicitaties al zo ver in de procedure bent gekomen. Daar koop je natuurlijk geen brood voor, maar als je serieus werk gaat maken van een nieuwe baan gaat dat vast wel lukken. Freelancen klinkt leuk maar dat zou ik als kostwinner dan weer te onzeker vinden.

Valkyre

Valkyre

22-09-2011 om 19:05

Beide

Heb je al LinkedIn? Zo nee, maak een account aan. Stuur al je vrienden en kennissen een mail waarin je heel beknopt je ervaring schrijft en dat je een vaste baan zoekt, maar evt ook freelance klussen wil doen. Doe hetzelfde met al je contacten op LinkedIn (oud-studiegenoten, professionele contacten). Bekijk alle banen die je op internet kunt vinden en schrijf brieven, veel brieven! Ook open sollicitaties naar alle bedrijven waar je eventueel wel zou willen werken. Neem onder geen beding zelf ontslag voor je een baan gevonden hebt!

Als je freelancer (ZZPer) wil worden, wend je dan tot de KvK. Zij hebben vaak voorlichtingsbijeenkomsten voor starters. Laat je goed informeren voor je de stap neemt - het is leuk, maar ook wel riskant als je een 1-oudergezin vormt natuurlijk.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.