Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Domeinassistent

Domeinassistent

22-12-2009 om 14:09

Slechte beoordeling....


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

27-12-2009 om 19:32

Dat de rechter

een vergoeding geeft, dat weten de meeste werkgevers wel hoor, dat wordt vaak breed uitgemeten in de pers (kantonrechtersformule) en ook heel veel werknemers weten dat. Ik vertel in alle eerlijkheid de 3 opties. Hoe de procedure bij UWV gaat en ook welke kosten hij dan kan verwachten (doorbetalen tijdens procedure en opzegtermijn, en ook hoe lang die zal zijn in dat specifieke geval.) Ook wat het zal kosten met wederzijds goedvinden. En dat een procedure bij de rechter ook altijd nog kan. Maar, een procedure daar aanvragen kost vaak al geld. Ik zeg ook eerlijk dat wij niet precies kunnen vertellen HOE de procedure verloopt via de rechter, dat dat beter kan worden nagevraagd bij een werkgeversorganisatie of advocaat. Maar de meeste werkgevers beginnen dan al te piepen, want, procedure-kosten, advocaatkosten plus het risico van een fikse vergoeding, dat willen ze dan niet lopen. Het is aan hen om te bepalen welke van de 3 opties zij dan volgen, ik adviseer daar niet in, geef slechts info.

Het zal je verbazen dat heel veel werkgevers superblij zijn met de opties die ik ze geef, met name de wederzijds goedvinden optie. Dat spaart ze namelijk nog het meeste geld uit...En met name de wat oudere baasjes, die nauwelijks van de hoed en de rand weten, werknemers hebben die ze bijkans op verjaardagen ook treffen, die willen helemaal niet van die procedures, die willen het gewoon met elkaar oplossen....en dan is die 3e optie (wederzijds goedvinden dus) voor hen vaak ideaal...

Je kan veel van me vinden Minet, maar de informatie die ik verstrek is volslagen helder en duidelijk en de werkgever mag zelf de keuze maken. En ik praat ze zeker niet naar een procedure bij UWV toe (we hebben echt werk genoeg!)

Sancy

Sancy

27-12-2009 om 19:53

Hahaha

Nasha: "Hoe de procedure bij UWV gaat en ook welke kosten hij dan kan verwachten (doorbetalen tijdens procedure en opzegtermijn, en ook hoe lang die zal zijn in dat specifieke geval.) Ook wat het zal kosten met wederzijds goedvinden. En dat een procedure bij de rechter ook altijd nog kan." gevolgd door: "ik adviseer daar niet in, geef slechts info".
LOL, die woordkeuze alleen al...

Nasha 1st

Nasha 1st

27-12-2009 om 21:35

Hoezo?

Minet

Minet

28-12-2009 om 09:58

Lezen

Lees je eigen postings eens terug Nasha, dan snap je hopelijk waar ik op doel, en waar ook Sancy nu op doelt. Je spreekt jezelf zo tegen!
Je geeft info als UWV-er over verschillende mogelijkheden, alleen, dat schrijf je zelf, kun je over de optie om het via de kantonrechter te doen niet meer vertellen dan dat het heel duur is, wat gewoon al niet klopt.
Wel kun je vertellen hoe het ontslag via het UWV zal verlopen, en dat je ook met wederzijds goedvinden uit elkaar kunt gaan (hangt vaak ook een flinke vergoeding aan vast voor de werknemer).
Vervolgens roep je dat je alleen informatie geeft, en geen advies! Zorg dan dat de 'informatie' volledig en juist is, want op deze manier ben je bezig je eigen werk in stand te houden. En dat je die info op deze manier moet geven is niet verwonderlijk, je werkt nl. voor het UWV, en niet voor een vakbond of een advocaat.

100%mama

100%mama

28-12-2009 om 11:53

Sorry

Maar echt, ik heb het niet bedoeld als zijnde jouw te kwetsen het het spijt mij dan ook dat ik dit (onbewust) wel heb gedaan, sorry dus hiervoor.

Dat ik dus wel een goede beoordeling heb gehad wil helemaal niet zeggen dat ik niet het gevoel kan indenken van iemand die geen goede beoordeling heeft gehad, zeker als je deze zelf niet had verwacht......

Nasha 1st

Nasha 1st

28-12-2009 om 20:52

Ik hoop

dat jullie wel begrijpen dat het heel lastig is om dat soort dingen even snel op "papier" te zetten waarbij het voor iedereen meteen duidelijk is. Normaal voer ik een gesprek en is er interactie. Als ik dan het gevoel krijg of te horen krijg dat het verhaal nog niet helemaal duidelijk is, dan kan ik nog even wat meer verklaren. Ik praat niemand naar onze procedure toe, die keuze is aan de werkgever zelf....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.