Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Sollicitant

Sollicitant

30-08-2011 om 12:07

Sollicitant

Heb vanmorgen een sollicitatiegesprek gehad voor een functie die me zeer aanspreekt. Was een eerste gesprek en duur was één uur. Maar we waren eigenlijk na drie kwartier klaar. Is dat goed of slecht?
Ik weet zeker dat ik de functie goed zou kunnen uitvoeren, maar weet niet wat zij ervan vonden. Hoor begin volgende week of ik door ben naar de volgende ronde.
Ze zeiden bij het afscheid godzijdank niet 'in ieder geval bedankt voor het komen', dat is meestal een teken dat je niet verder gaat.
Nou ja, spannend. Duimen jullie voor me?

Sollicitant

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Roosje Katoen

Roosje Katoen

30-08-2011 om 17:22

Spannend!

Ik heb best veel sollicitatiegesprekken gevoerd met sollicitanten, en soms ben je gewoon na drie kwartier klaar. Dan is alles besproken en weet je wat je wilde weten. Dat hoeft helemaal niet negatief te zijn hoor.

Soms verloopt een gesprek ook zo stroef dat je je afvraagt hoe je in godsnaam de tijd moet volpraten, maar ik denk dat je dat dan als sollicitant zelf ook wel door hebt. Dus als jij het idee hebt dat het een goed gesprek was, zou ik me geen zorgen maken over die drie kwartier!

Succes!

ijsvogeltje

ijsvogeltje

30-08-2011 om 18:09

Normaal hoor

Ik heb de laatste tijd weer heel wat gesprekken gevoerd (maar dan aan de andere kant van de tafel) en ik probeer juist altijd binnen 45 minuten klaar te zijn. Soms is er een sollicitant die aan het einde van het gesprek zelf vraagt welke indruk we van hem/haar hebben gekregen. Vind ik heel sterk overkomen.
Succes!

Kan prima

mijn laatste sollicitatie was binnen no time voorbij. volgens mij duurde het zelfs nog geen half uur. binnen 2 dagen kreeg ik een uitnodiging voor het volgende gesprek.
later eens nagevraagd of het altijd zo vlot ging. de reden volgens de man van HR die de sollicatie deed: het klikte, de achtergrond was goed en het verhaal er bij was goed. het was hem binnen 5 minuten duidelijk dat ik door ging voor de volgende ronde en met de directe collga's een gesprek moest hebben.
waarom zou je dan nog veel langer doorkletsen?

(ondertussen werk ik er al weer een paar jaar)

dc

dc

31-08-2011 om 09:22

Succes!

Ik duim mee!

Sollicitant

Sollicitant

31-08-2011 om 18:12

Helaas

De leidinggevende stond op mijn voice mail. "ik wil graag even terugkoppelen over de gesprekken."

Dus niks geworden. Helaas kon ik hem niet bereiken dus hoor ik het morgen formeel.

Jammer!

Jaymza

Jaymza

31-08-2011 om 21:08

Echt?

Zei hij ook echt dat je afgewezen was of alleen maar dat? Meestal is een snelle reactie juist positief. Willen ze je niet wordt vaak niet eens de moeite genomen een afwijzingsbrief te schrijven.

Jaymza

Roosje Katoen

Roosje Katoen

31-08-2011 om 22:09

Balen

Jammer zeg! Ik zou wel even vragen waarom ze je afgewezen hebben, is altijd handig om te weten voor de volgende keer.

sollicitant

sollicitant

01-09-2011 om 00:02

Zeker

Hij zei: ik wil graag terugkoppelen over de gesprekken.

Maar volgens mij, als hij een vervolgafspraak wilde maken, zou hij dat wel inspreken, dat ik uitgenodigd word voor een tweede gesprek.

Ik vrees dus dat ze niet verder gaan met me, en ik ga zeker goed vragen waarom niet, want daar kan ik van leren!

Dat denk jij...

Persoonlijk denk ik dat afwijzingen bijna altijd per brief gaan, en lijkt het me veel voor de hand liggender om er als je als werkgever een dolle bui hebt er met goed nieuws een telefoontje aan te wagen.

Ik duim nog even voor je!

Ingire

Rafelkap

Rafelkap

01-09-2011 om 11:19

Terugkoppelen

Terugkoppelen hoeft niet negatief te zijn. Als het een nee was had je een brief gehad. Terugkoppelen klinkt voor mij positief. Dus ik duim ook nog even voor je!

Sollicitant

Sollicitant

01-09-2011 om 13:29

Nee helaas

Heb hem gesproken en ze gaan de tweede ronde verder met twee kandidaten die al ervaring hebben op dit beleidsterreib en meer visie hadden.

Heb nog advies gevraagd maar hij zei dat ze het een goed en heel prettig gesprek vonden en dat het nuanceverschillen waren.

Heb even goed gehuild en lekkere sushi voor mezelf gehaald.

Super bedankt voor het meeleven en duimen!

Asa Torell

Asa Torell

01-09-2011 om 16:14

Balen!

Wat jammer, ik vond de tekst op het antwoordapparaat juist zo veelbelovend klinken. Wel heel netjes dat ze je bij afwijzing ook bellen, maar minder zuur wordt het daarvan natuurlijk niet .

ijsvogeltje

ijsvogeltje

01-09-2011 om 16:26

Brief?

"Persoonlijk denk ik dat afwijzingen bijna altijd per brief gaan"
Lijkt mij niet hoor. Tenminste: ik doe het niet (en heb het als sollicitant ook niet meegemaakt). Natuurlijk wel bij de briefselectie, maar als we mensen eenmaal hebben gesproken, dan vind ik een afwijzingsbrief/mail heel onpersoonlijk. Ik bel dus. Zowel de kandidaten met wie we een tweede gesprek willen, als de mensen die afvallen. Kan ik gelijk een toelichting geven.

Rafelkap

Rafelkap

01-09-2011 om 19:30

Sollicitant

Ah wat jammer joh, wat een teleurstelling. Je hebt echt niet alles in de hand waardoor je het niet bent geworden. Lekker sushi eten en straks komt er een veel betere baan voorbij! Zet um op!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.