Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Sollicitatiebrief

Wie kan mij snel helpen aan een verpletterende sollicitatie brief???? Ik schrijf meestal zelf een brief maar we moeten nu echt een hele goeie hebben en ik twijfel heel erg aan mezelf HELP!!
[email protected]

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ellen Wouters

Ellen Wouters

25-01-2010 om 12:56

Huh?

Nog even los van de vraag of het slim of verdedigbaar is je brief door een ander te laten schrijven,
maar een brief die geschreven is zónder te weten over welke functie, welk bedrijf, of welke kwaliteiten van jou, is nooit verpletterend. Per definitie niet.

Branca

In een goede brief kun je zien wat de sollicitant te bieden heeft, laat de sollicitant zien wat voor indruk hij/zij heeft van het bedrijf én wordt er een verbinding gelegd tussen die twee dingen. Dus je legt uit waarom je past bij het bedrijf.

Lijkt me duidelijk dat daar geen standaard voor bestaat: iedere situatie vereist een andere brief.

Het is vooral belangrijk om uit te stralen dat je biedt wat ze zoeken, en wat ze zoeken haal je niet alleen uit de vacature maar ook uit de sfeer van het bedrijf (wat voor mensen werken er, hoe ziet de website eruit enz.)

branca2

branca2

25-01-2010 om 15:19 Topicstarter

Maar ik hoopte dat iemand met veel ervaring mij wou mailen om ons te helpen.
maar inmiddels ben ik al een heel eind op weg bedankt voor het mee denken

Nasha 1st

Nasha 1st

25-01-2010 om 20:48

Via internet

zijn er heel veel voorbeelden te vinden....de site carrieretijger heeft ook een forum waar je je brief kan laten lezen aan anderen....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.