Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Lietje

Lietje

05-03-2009 om 08:18

Sollicitatiebrief

Ik ga solliciteren bij een klein bedrijf waar ik nu al (tijdelijk) 2 maanden (met veel plezier)werk. Ze vragen 3 jaar ervaring, dat heb ik niet direct, maar de werkzaamheden sluiten voor een deel aan bij wat ik nu al doe. Aan de andere kant kennen ze me nu twee maanden. Hoe moet de toon van mijn brief nu worden. Ik ken alle medewerkers, dus hoe moet de aanhef worden, natuurlijk niet "beste Piet", maar Geachte klinkt weer zo afstandelijk. Hoe verwijs je naar de werkzaamheden die ik momenteel uitvoer (weten ze natuurlijk al) en de (eventuele) tevredenheid van het bedrijf over mijn huidige werkzaamheden. Ik heb gezegd dat ik ga solliciteren.
Wie helpt me een beetje, want ik wil eigenlijk wel erg graag een goede kans maken.
Groet Lietje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ellen Wouters

Ellen Wouters

05-03-2009 om 09:28

Met dank aan frits bolkestein..

..kennen we nu een aanhef voor een formele brief aan iemand die je al kent. Heet die meneer Piet Jansen, dan zet je er boven "Geachte heer Jansen, beste Piet,". Ik vind het een heel handige oplossing.

En verder kun je gewoon letterlijk verwijzen naar de dingen die je nu ook opschrijft. Je werkt er nu twee maanden, hebt veel plezier in het werk, je doet dit-en-dat en dat sluit aan bij de functie, en je hebt begrepen dat het bedrijf tevreden over je functioneren is.
Succes.

Lietje

Lietje

07-03-2009 om 07:53

Ellen

Bedankt voor de formulering. Die kende ik nog niet.
Dit weekend even zweten op de perfecte brief natuurlijk.
Lietje

Helen

Helen

07-03-2009 om 10:56

Verwijzing..

.. naar wat je nu doet zou je kunnen formuleren als: Zoals je weet doe ik sinds twee maanden het debiteurenbeheer (oid). Dat doe ik met veel plezier blabla..

Heb je overigens gevraagd of het nodig is dat je een brief schrijft? Vaak kun je gewoon aangeven dat je in aanmerking wil komen en volstaat je cv met motivatie? Dat maakt het ook al makkelijker want dan kun je gewoon aan Beste Piet schrijven en beginnen met zoals afgesproken hierbij mijn cv en motivatie voor de vacante functie.

Succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.