Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Mans

Mans

17-03-2010 om 14:54

Sollicitatieprocedure

Vorige week werd ik uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek voor een niet echt lage functie. Nu was het al een tijdje geleden dat ik in een dergelijke procedure zat, dus misschien ben ik even vergeten hoe dat ook alweer was, maar ik heb me nogal verbaasd over hoe een en ander verliep. Ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat er een sowieso een tweede gespreksronde zou volgen, maar een dag na het eerste gesprek werd ik al gebeld dat voor iemand anders gekozen was. Ik vroeg naar de reden ervan en die was er eigenlijk niet. Ik vond het nogal vaag. Kan ik dit zien als een teken dat de keuze in feite al gemaakt was of is dat wat al te cru gedacht?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Oef!

Oef!

17-03-2010 om 16:22

Jammer

Heb je tijdens de eerste gespreksronde gevraagd naar de procedure? Misschien hadden ze maar weinig geschikte kandidaten en wilden zo al na één ronde beslissen?
Laatst had ik bij een niet zo hoge functie een tweede gesprek, waarbij ik gelijk al werd voorgesteld aan de directeur en andere medewerkers. Vond ik ook erg merkwaardig (te meer daar ik het niet geworden ben).
En vorige week heb ik gesolliciteerd en gevraagd naar de verdere procedure en toen zeiden ze: eind van de week of begin volgende week hoor je meer, en nog steeds niks gehoord. (Mijn conclusie is dan dat ik het dus niet word, maar ik vind het wel onbeleefd om dan nog niks te laten horen).
Succes met je verdere sollicitaties!
Oef!

Pech

Hoi Mans,

Soms is er gewoon geen 2e ronde nodig. De keus is dan door de werkgeven of pz al gemaakt. Dan heeft een 2e gesprek ook geen zin. Hier heb ik zelf als pz regelmatig mee te maken. Door de economische crisis is het aanbod aan sollicitanten ook erg hoog dus voor een werkgever keus genoeg en dan is een beslissing ook makkelijk.
Wat ik wel zwak vind dat ze niet gewoon kunnen zeggen waarom de keus niet op jou gevallen is. Dat doe ik altijd wel. Soms is de klik net beter met de één of de ander en ik zeg dat ook gewoon. Vaak ligt het niet aan de opleiding en kwaliteit van iemand maar aan de eerste indruk.
Het is gewoon pech! Meer kan ik er niet over zeggen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.