Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

dilemma

dilemma

13-06-2009 om 20:43

Solliciteer ik wel of niet en hoe?

2 jaar geleden moest ik helaas vertrekken van de afdeling waar ik altijd met liefde heb gewerkt. Het werkveld spreekt mij enorm aan. Gelukkig kon ik in min of meer hetzelfde binnen dezelfde organisatie aan het werk.

Nu is er op de oude afdeling een vooralsnog tijdelijke vacature, maar wel op een hoger nivo....Wat opleidingen betreft, die mis ik, maar ik heb wel veel van de gevraagde competenties. Nu ken ik het hoofd daar natuurlijk heel goed, als je daar lang mee hebt samengewerkt. Ik zit nog steeds te dubben of ik zal solliciteren en zo ja, hoe ik dat dan inpak. Nette brief met CV of kort kattebelletje via de mail met mijn CV, en dan op wat informelere wijze omdat ik hem ken....Wat is wijsheid?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ligt eraan

Waarom je moest vertrekken op die afdeling. Als het te maken had met jou, dan ligt het gevoelig.

Als het te maken had omdat je periode erop zat en er geen werk meer was, dan zal ik die kans absoluut pakken.

Ik zal het via de leidinggevende doen. Vooral als jullie altijd goed met elkaar gewerkt hebben heeft dat zeker een voordeel.

Succes!

dilemma

dilemma

13-06-2009 om 22:40

En dan

via een officiele brief of een kattenbelletje? Met CV? Ik vind het zo lastig....een brief wordt al gauw wat formeel, maar ik ken hem erg goed. Nee, de reden dat ik wegmoest had niks met mij te maken, maar met het feit dat er te weinig werk was....en ik degene was die volgens de regels als 1e moest vertrekken...

Inge M

Inge M

13-06-2009 om 23:05

Praatje maken

Ik zou gewoon langsgaan of een half uurtje tijd vragen voor een gesprek. Dan kun je persoonlijk navragen of die functie iets voor jou is.
Ik zou dit nooit schriftelijk doen!
Dat doe je pas als de leidinggevende aangegeven heeft dat je een kans maakt.

dilemma

dilemma

13-06-2009 om 23:39

Inge m

dat zou ik kunnen doen, ware het niet dat de reactie-termijn al snel afloopt, en ik die persoon helaas niet dagelijks meer zie, andere locatie.....ik zou wel een mail ofzo kunnen sturen of ik kans maak....

Sancy

Sancy

14-06-2009 om 13:50

wat is er mis met de telefoon? Je kunt ook bellen met je vraag.

dilemma

dilemma

14-06-2009 om 17:20

Slecht bereikbaar

om maar niet te zeggen, niet bereikbaar per telefoon, vandaar dat ik dacht, per mail

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.