Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Claudia B

Claudia B

18-08-2010 om 09:21

Solliciteren via de mail, hoe en wat

Even een vraagje. Ik heb een hele leuke baan gezien en daar kun je via de mail op solliciteren.
Maar.......... is je sollicitatiebrief gelijk je mail of doe je die, net als je cv als bijlage meesturen?
Wie o wie heeft er een idee?

Groetjes,
Claudia

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bijlage

Ik zou je brief en cv als 2 aparte bijlages meesturen. Dat print netter uit voor de werkgever, en je kunt meer aan opmaak etc. doen. Ook is het handig als je meerdere sollicitaties gaat doen: je kunt hetzelfde cv en dezelfde (aangepaste) brief gebruiken. In de mail schrijf je dan kort iets als: ik wil graag solliciteren op vacature x; in de bijlagen vindt u mijn motivatie en cv.
Liefst de bijlages als pdf meesturen - dan heb je helemaal geen probleem met opmaak en printen, en werkgever hoeft niet bang te zijn voor virussen. Wij kunnen vrij gemakkelijk documenten opslaan als pdf, maar als je dat niet kan zou ik gewoon een Word-document opsturen.

Oef!

Oef!

18-08-2010 om 09:31

Geachte heer X,

In de bijlage vindt u mijn sollicitatie en CV voor de functie van Putjesschepper.
Graag wil ik u melden dat ik van X t/m X met vakantie ben.
Ik ben wel bereikbaar op mijn mobiele telefoon.

Met vriendelijke groet,

Oef!
06-..........

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

De mail zelf kunnen ze dan weggooien en je bijlage (of bijlagen, ik had de CV aan de brief hangen) bewaren.

Oef!

Oef!

18-08-2010 om 09:31

Hmmm

En dan horen er hier en daar wel wat regels aan het elkaar (dat is bij het plakken hier niet goed gekomen)

Merel78

Merel78

18-08-2010 om 09:41

Hier ook

hier ook altijd cv en brief in aparte bijlage. ik noem altijd wel in de mail ook waar ik op solliciteer (en ook in de onderwerp regel) en vraag gelijk om een bevestiging dat de mail in goede orde ontvangen is.

groetjes, Merel

Claudia B

Claudia B

18-08-2010 om 09:44

Bedankt!

De cv zou sowieso al als bijlage mee gaan, maar wist het niet zeker over de brief zelf. al dacht ik zelf ook aan opmaak en indeling wat wellicht niet echt netjes overkomt na het printen.

Bedankt voor de tip over het pdf bestand!

Dan ga ik nu gelijk de mail versturen

Groetjes en bedankt allemaal,
Claudia

Toch nog even

Ik ontvang jaarlijks massa's sollicitatiebrieven. En vind brieven in de bijlage echt verschrikkelijk! Die nodig ik eigenlijk al nooit uit. Maar het kan nog erger: onlangs had ik een vacature voor een secretaresse uit staan. Zeker honderd reacties waarvan zeker 25x een mail met dan een link naar een website waar ik de brief en cv kan opvragen. Tsss! Het zal toch niet dat dat geleerd wordt op sollicitatietrainingen?

Nasha 1st

Nasha 1st

18-08-2010 om 21:38

? swaen

waarom nodig je die niet uit? Wat is dat voor belachelijks? Ik vind een mooie brief in een bijlage beter dan een door elkaar staand geval in een mail, daar krijg je hem lang zo mooi niet in....

Nou ja swaen...

Het is twee seconden werk om een bijlage open te klikken. Waarom nodig je die mensen standaard niet uit?

Excuus!

Ik bedoel natuurlijk brieven die in de mail zelf staan en NIET als bijlage zijn toegevoegd. 1000x excuus! Niet de moeite genomen mn eigen bericht na te lezen....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.