Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Heiderooske

Heiderooske

09-06-2020 om 16:54

Sparen


Zo denk ik

Maar voor mij geldt dat niet. Mijn zoon krijgt niet een pot geld.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

03-07-2020 om 18:41

Oh ja

Een beetje vertrouwen in je opvoeding. Mijn kinderen krijgen gewoon hun pot met geld als ze 18 worden. De bank belt je trouwens rond die tijd op om te vragen of je als ouder gemachtigd moet blijven. Gekkigheid. Wij waren toch ook volwassen met 18? Ja, en fouten gemaakt, dat hoort erbij.

Vlieger

Ok nou mijn zoon krijgt niet tienduizenden euro's ineens. En het is ook geen geld om mee te doen waar hij zin in heeft. T is echt geld dat ik heb gespaard voor studie onderdak rijbewijs etc. Als hij ervan op werekdreis wil of een mooie auto van 30.000 wil kopen dan gaat die vlieger niet op.

ElenaH

ElenaH

03-07-2020 om 22:51

Mvp

Wasrom blijf je dat herhalen? Denk je dat je zoon hier mee leest?

Ja tuurlijk die leest mee.

zebra

zebra

04-07-2020 om 10:11

zoals het hier gaat

ik maak jaarlijks voor het begin van het nieuwe studiejaar het collegegeld over naar mijn zoon. Het kan dan van zijn rekening geïncasseerd worden. Ook boekengeld betalen wij, wat hij verder met zijn geld doet, is aan hem.

..

Wat bedoel je met zijn geld.. Is dat geld dat hijzelf verdiend heeft of geld dat er voor hem gespaard is

zebra

zebra

05-07-2020 om 09:47

zijn geld

dat kan geld zijn dat hij zelf gespaard heeft of wat over blijft nadat hij zijn huur betaald zal hebben en andere kosten (hij moet voor zijn premaster en master de deur uit). En ja, hij heeft jaren een bijbaan gehad dus ook dat is zijn eigen geld.

Logisch.

Ja natuurlijk mag hij zelf weten wat hij daarmee doet dat is logisch lijkt me.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

05-07-2020 om 11:20

Sparen

Is hier even niet aan de orde.
Op dit moment gaat er meer uit dan er in komt. En dan is het fijn dat dat gewoon kan.
Kopen wat je nodig vindt en doen wat je wil. Dat is eigenlijk waar wij voor sparen.

Wat dan nog overblijft is later voor de kinderen.

Dit

Doen wat je wil lijkt mij niet zo handig als er meer uitgaat dan binnenkomt of zie ik dat verkeerd

Meer eruit dan erin.

Ook dat kan een periode in je leven zo zijn. Ook daar zijn buffers voor, tenminste, fijn als die er dan zijn.
Ziekte, baanverlies, verhuizen, dure aankopen enz. enz. Ons spaargeld is dus zeker ook eerst voor onszelf. Kind vaart daar ook wel bij natuurlijk. Een dak boven zijn hoofd en kost en inwoning gaan daardoor voor hem ook gewoon door.

Ja dat kan zo zijn dat er meer uitgaat dan erin. Maar als je er dan bijschrijft doen wat je wil dan lijkt t me logisch dat dat vraagtekens oplevert.

Als er meer uitgaat dan binnenkomt lijkt t me niet dat je financieel doet wat je wil maar dat je continu je uitgaven bijhoudt.

ElenaH

ElenaH

05-07-2020 om 13:01

Mvp

'Als er meer uitgaat dan binnenkomt lijkt t me niet dat je financieel doet wat je wil maar dat je continu je uitgaven bijhoudt.'

Misschien staat er wel een ton op de spaarrekening, weet jij veel ...

Genoeg

Ja dat zou idd kunnen kloppen. Dan hoeft ze idd ook niet meer te sparen voor de kinderen want er is genoeg

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.