Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

MM.

MM.

10-11-2010 om 22:11

Staking tnt


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Katrien

Katrien

22-11-2010 om 18:43

Kaaskopje

Ik kan je grotendeels volgen. Als je echt je baan niet graag doet, als je heel de tijd aan het mopperen bent, als je echt tegen je zin gaat werken, kan je een andere baan zoeken. Dat betekent daarom nog niet dat je die zomaar kan vinden, maar inderdaad je kan proberen een andere baan te vinden die je leuker vindt.

Dus dat volg ik wel.

Maar jij wil deze collega persé maar naar dat vrijwilligerswerk sturen. Als alternatief voor haar baan.

Waarom?

Ik blijf toch met de indruk zitten dat jij eigenlijk deep down vindt dat iemand die het niet voor de centen moet doen, gewoon weg moet blijven van dat "eerlijk werk waar ieder net zo hard zijn best voor moet doen". En dat je in het mopperen en opscheppen van je collega een goed excuus hebt gevonden om haar naar het vrijwilligerswerk te wensen.

Die indruk krijg ik.

Katrien

Kaaskopje

Kaaskopje

23-11-2010 om 01:28

Katrien

Dat vrijwilligerswerk is 'bij wijze van spreken'. Dat ik dat zeg komt vooral voort uit mijn irritatie aan haar opmerkingen over 'daar hoef ik het niet voor te doen'. Daarmee zet ze zichzelf toch boven de collega's die er wél zitten (zo goed als iedereen) omdat ze het geld hard nodig hebben en die houding vind ik niet plezierig. Dus als het 'probleem' vooral is dat ze bezig wil zijn, dan hoeft ze dat niet binnen een betaalde baan te doen. Hoeft niet, mag wel uiteraard.

Tirza G.

Tirza G.

23-11-2010 om 16:29

Kaaskopje

Ik kan me je irritatie goed voorstellen. Rot lekker op dan, als je hier niet hoeft te zijn. Het heeft aan de ene kant iets arrogants: ach, jullie arme sloebertjes, jullie moeten wérken voor je geld en tegelijkertijd iets sneuiigs: als je niet hoeft te werken, waarom ga je dan in vredesnaam je dag vullen met iets wat je blijkbaar zo tegenstaat dat je de hele dag loopt te bleren dat je het écht niet hoeft te doen hoor.........Blijkbaar vind je het dan toch niet zo leuk.
Ik zou zo zeggen (dat vind ik namelijk het summum van prinsessengedrag): begin een winkeltje. In iets wat je leuk vindt (iets volkomen nutteloos) en doe die open op dins- en donderdag van 10.00-14.00 uur.

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

24-11-2010 om 01:30

Tirza

Ik vond dat ik het netjes moest houden in hoe ik me uitdruk, maar je verwoordt het goed

Tirza G.

Tirza G.

24-11-2010 om 20:47

Kaaskopje

Daar heb ik nou zelden last van < grijns>

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

24-11-2010 om 20:48

Vraagje over tnt

Klopt het dat "de andere partijen" geen post kunnen bezorgen in postbussen? Die zijn dus eigendom van de TNT en daar moet je als klant dan ook nog flink voor betalen. Heb ik trouwens altijd raar gevonden: ze komen het gratis bij je thuis brengen, maar voor een postbus moet je betalen en dan moet je het nog fijn zelf komen halen ook.

Tirza

Fiorucci

Fiorucci

25-11-2010 om 07:18

Tirza

Een postbus zit in een postkantoor, volgens mij in een afgesloten ruimte, dus een andere bezorger kan daar niet bij komen. Je huurt eigenlijk een extra adres, niet gekoppeld aan je woonadres. Dus moet je het ook zelf ophalen.

Fiorucci

Fiorucci

25-11-2010 om 11:43

Oh mooi

Oh dat is mooi, dat wist ik niet.

Fiorucci

Fiorucci

26-11-2010 om 14:04

Ik kreeg zomaar post vandaag, van een tnt'er. Niet veel, maar wel post.

Fiorucci

Fiorucci

26-11-2010 om 18:18

Hier dus

Hier wordt dus veel gestaakt, want die ene dag vorige week kreeg niemand post, en vandaag was ik de enige op dit plein. Postbode kwam zelfs in auto voor mijn ene brief...
Dat had nou ook weer niet gehoeven..

MM.

MM.

27-11-2010 om 00:31

Hier ook

Vorige week was er niks te bezorgen voor mij, deze keer twee dagen alleen wat machinaal gesorteerde post en dat was een idioot klein stapeltje, ik schat zo'n 20 procent van wat er normaal in m'n tassen zit.
Ik vind het eigenlijk wel best zo, de postbezorgers zijn immers geen partij in het conflict waar het om gaat. Staan m'n tassen klaar dan bezorg ik, staan ze er niet, dan niet. Ben wel benieuwd hoe lang het gaat duren om de achterstand weg te werken want dat kleine beetje dat wel bezorgd is, dat schiet echt niet op.

Groet MM

Fiorucci

Fiorucci

27-11-2010 om 08:43

Ik begreep

Vandaag wordt post bezorgd die woensdag gepost is, maandag en dinsdag de rest, al zal het in de praktijk niet zo strikt gehanteerd worden vermoed ik. Wat er ligt, gaat vandaag bezorgd worden,lijkt mij. Mijn zoon heeft een drukke dag voor zijn kiezen vandaag, vermoed ik.

Puck

Puck

27-11-2010 om 14:31

Nou, hier niet fio

De postbezorger heeft hier niet echt een drukke dag volgens mij. Ik kreeg alleen de huis-aan-huis-folders en 1 geadresseerd reclameding. Normaal krijgen we toch iedere dag echt post, maar ik denk dat hier alles blijft liggen tot volgende week.

Fiorucci

Fiorucci

27-11-2010 om 16:12

Dat zal inderdaad verschillen

Mijn zoon loopt nu al vanaf 11 uur vanmorgen en is nog niet thuis. Meestal is hij om 14.30 klaar. Ik had ook erg veel post vandaag.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.