Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Shirka

Shirka

22-05-2009 om 14:31

Studie kinderpsychologie in deeltijd?

Wie kan mij vertellen of er een studie kinderpsychologie in deeltijd bestaat? Tot op heden heb ik niets kunnen vinden op internet. Ik bedoel niet een LOI-cursus ofzo, maar echt een studie aan de universiteit.
Groetjes Shirka

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

22-05-2009 om 16:43

Ontwikkelingspsychologie

Kijk op psychologie en dan op ontwikkelingspsychologie.

psy

psy

22-05-2009 om 16:51

Bestaat niet

kinderpsychologie als universitaire studie bestaat niet. Je kunt de studie pscychologie doen en daarin in verschillende richtingen afstuderen of vervolgopleidingen doen.

Shirka

Shirka

23-05-2009 om 08:10

Jammer!

Was al bang dat het niet in deeltijd kan. Bedankt voor jullie reacties! Groetjes Shirka

Rafelkap

Rafelkap

23-05-2009 om 08:11

Zou daar

wel werk in zijn? Ik denk dat er heel veel gegadigden zijn.

Studeren in deeltijd mogelijk

alleen bestaat de studie kinderpsychologie niet. Binnen psychologie is er wel de richting ontwikkelingspsychologie, of je zou kunnen denken aan de studie orthopedagogiek, waarin de (verstoorde) ontwikkeling van kinderen centraal staat.

Ik heb zelf in deeltijd orthopedagogiek gedaan.

Shirka

Shirka

23-05-2009 om 12:18

Incar

Was het een zware studie om in deeltijd te volgen? En wat voor beroep heb je nu? Ik heb een paar jaar geleden de Pabo in deeltijd gedaan, maar ik wil me toch meer gaan verdiepen, daarom denk ik aan de studie kinderpsychologie. Maar orthopedagogie lijkt me een betere keuze. Hoe is het jou bevallen om die studie te doen en hoeveel avonden per week moest je naar college en thuis studeren?
Groetjes Shirka

Shirka

Ik moest 1 a 2 avonden per week naar college, afhankelijk van het vak dat op dat moment op het rooster stond. Veel colleges waren niet verplicht, ik ging dan meestal de eerste keer om te horen hoe het programma er uit zag en of de docent iets toevoegde aan de literatuur en de reader. Als dit niet het geval was ging ik niet elk college. en dan wel weer de laatste 2 keer om te horen hoe het tentamen eruit zou zien. Voor een aantal vakken was wel aanwezigheidsverplichting, zoals in werkgroepen.
Ik kan niet zeggen hoeveel tijd ik per week kwijt was, dat wisselde nogal, maar ik vond het heel goed te doen, terwijl ik toch ook nog een baan had voor 24 uur en kinderen thuis. Helaas ben ik gestopt vlak voor het afstudeerproject omdat ik toen in totaal 6 kinderen thuis had (waarvan 4 pleegkinderen) en ik die combinatie niet voor me zag. De kennis die ik had opgedaan heb ik altijd goed kunnen gebruiken in mijn werk bij Jeugdzorg.

Jij hebt zoals je schrijft de Pabo al gedaan. Een vriendin van mij, die ook Pabo heeft gedaan, studeert op dit moment ook. Zij kon via een schakeljaar voor HBO afgestudeerden van een jaar, direct door naar de Master pedagogiek (zij doet leerproblemen ipv ortho).
Het lijkt me de moeite waard om gewoon eens bij de universiteit te informeren naar de mogelijkheden hieromtrent. Scheelt je een hele hoop tijd.

succes.

Margriet*

Margriet*

23-05-2009 om 22:31

Ander verhaal

Ik ben met een studie orthopedagogiek begonnen in september jl. En ik vind het pittig. Ik werk nu 24 uur en heb drie kinderen waarvan de jongste na de zomer naar school gaat. Ik doe de studie dus voor het grootste deel 's avonds. Ik doe een vak per blok of semester. Omdat ik al een universitaire studie heb gedaan heb ik heel veel vrijstellingen voor het schakelprogramma gekregen waardoor ik maar vijf vakken voor de bachelor moest halen. Ik ga er daarvan 3 halen dit jaar. De andere doe ik volgend jaar en daarna start ik dan met mijn master. Bij mijn universiteit duurt het schakelprogramma 2 jaar als je pabo hebt gedaan. Het verbaasd me dat dit bij een andere uni in 1 jaar zou kunnen.
Ik vind het heel zwaar omdat de universiteit niet is ingericht op schakelstudenten. Het avondonderwijs wordt meer en meer afgeschaft onder andere. Mijn programma valt zo ongelukkig samen omdat ik 2 en 3de jaars vakken doe en ik moet soms een tentamen laten schieten omdat het met iets anders samenvalt.
Statistiek is hier het struikelvak van de tweedejaars. Vindt iedereen heel moeilijk. De rest is pittig maar wel erg leuk en interessant.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.