Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Svp duimen voor mij [sollicitatiegesprek]


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
veredelde typemiep

veredelde typemiep

20-11-2011 om 13:29

Iedere schakel

Ik moest ook erg lachen om de reactie van Bromvlieg.
Misschien helemaal geen slechte voor boven mijn bureau
En Manda, ik geloof ook niet dat je me wilde dissen
Ik denk wel dat voorzichtigheid betracht is in die zin bij sollicitatiegesprekken. Ik word regelmatig gevraagd om aan te schuiven bij sollicitatiegesprekken en als ik zou merken dat iemand neerkijkt op bv administratieve functies of mogelijk zelfs op ons huishuidelijk personeel, dan heb ik daar wel moeite mee.
Het is wat bromvlieg zegt we leveren allemaal ons aandeel. En ik ben o zo blij als ik iedere ochtend van onze koffiemevrouw een zelfgezet bakje koffie krijg. Iedere schakel telt. Ik wens je veel succes met solliciteren. In het kunstonderwijs staat veel op stapel. Ik hoef je waarschijnlijk niet te vertellen dat er een herstructurering op stapel staat en dan nog de vele accreditaties......
Succes !

Vic

Vic

20-11-2011 om 14:25

Niet te ingewikkeld over doen

Ik zou er niet te ingewikkeld over doen. Als je je opmerkingen over veredelde typmiepen aantrekt, zegt dat meer over hoe je zelf naar je functie kijkt imho. Bij veel bedrijven waar ik kom, krijg ik de koffie van de directeur zelf. Die maken daar dan altijd wel een grapje over, dat dan weer wel Maar ze zijn zich er terdege van bewust dat zo'n bedrijf ook niet blijft draaien als de administratieve afdeling massaal opstapt.

Snap het wel

Ik heb zelf ook eens noodgedwongen in een tiepmiepachtige baan gewerkt waar ik eigenlijk te hoog voor was opgeleid en ik werd er helemaal gek van.

Als je graag intellectuele voldoening uit je werk haalt en je gaat onder je niveau werken dan wreekt zich dat op den duur toch. Die sollicitatiecommissie die Manda te 'zwaar' vond voor de functie zegt dat niet voor niks denk ik. Dat heeft verder niks te maken met het al dan niet waarderen van administratief werk.

Chris

Inge M

Inge M

20-11-2011 om 19:21

Misschien niet de intentie manda

maar je begint toch echt zelf over een veredelde typemiep als verkeerde invulling van die baan. En dan kun jij die intentie wel niet hebben maar dit komt behoorlijk denigrerend over.

Zelf neem ik geregeld mensen aan (meestal voor tijdelijke projecten) en dan ben ik ook voorzichtig met mensen die overgekwalificeerd zijn. Voor een korte looptijd vind ik het geen probleem, voor periodes van 1-2 jaar durf ik het alleen aan als er een hele goede motivatie bij zit. Ik heb liever een iets mindere kandidaat die gewoon blijft dan een iets betere kandidaat die op zoek is naar een betere plek.

Manda Rijn

Manda Rijn

20-11-2011 om 20:19 Topicstarter

Ach zeur niet

die functie moet niet door een veredelde tiepmiep worden ingevuld omdat een veredelde tiepmiep niet de coordinatie van een hele afdeling aan kan. Of ze moeten het dus zelf gaan doen maar dan vind ik het dom dat ze de functieomschrijving zo anders hebben ingevuld en dus mij hebben gelokt met een dode mus.

Dat ze nu na meer dan 10 gesprekken het nog niet weten geeft al aan dat ze zelf dus ook geen visie weten te ontwikkelen. Een veredelde tiepmiep of welke andere uitvoerende functie heeft duidelijke opdrachten/doelen/targets nodig, dus het gaat daar sowieso moeilijk worden, zonde vind ik het.

ik ben geen veredelde tiepmiep en zou ook zo'n functie indd niet fijn vinden simpelweg omdat ik andere dingen interessant vind en heb gedaan.

tja dus ja, er zijn namelijk nogal veel functie boven die van de veredelde tiepmiep, laat ik nou toch graag de ambitie hebben om daar dan ook op te mikken.

of mag dat niet, krabbenmand. Moet ook even denken aan 5 jaar geleden toen ik hier een draadje opende over mijn nieuwe baan als hoofd van een ontwerpafdeling (boven 2 heren die ouder waren dan ik) toen vielen mensen ook over mij heen omdat ik in 4 dagen een lekker salaris binnen haalde met nieuwe auto etc.

In ieder geval zie ik mezelf dus niet meer uitgenodigd worden omdat ze de functie bij gaan stellen, erg ondhandig van ze, zo zijn ze weken bezig geweest met mensen die van alles willen en kunnen maar die het toch niet worden omdat ze allemaal te zwaar zijn.

Vic

Vic

20-11-2011 om 21:37

Irritant

Het is ook irritant als een bedrijf tijdens de procedure bedenkt dat ze een functie liever anders willen invullen. Gebrek aan visie is dat. Zonde van de tijd en energie van hen en alle mensen die hebben gesolliciteerd. Balen ;-( Het is mij ook wel eens overkomen. Besloot het bedrijf tijdens de procedure dat ze de functie liever wilden splitsen, en bleek ik voor de ene helft te zwaar en voor de andere te licht.
Uiteindelijk vind je wel een leuke plek die precies past.

liora

liora

20-11-2011 om 22:29

Manda

Ik ben ook regelmatig afgewezen voor banen maar houd dan toch de eer aan mezelf. Ik blijf zakelijk en vraag wel om feedback want daar kan ik iets aan hebben. Ik denk alleen dat als je wordt uitgenodigd, je op papier geschikt bent. De afwijzing is mogelijk gevoelsmatig. Net niet goed genoeg, iemand anders meer ervaring, net geen klik etc.

Het heeft weinig zin je afwijzer ervan te gaan overtuigen dat hij een fout heeft gemaakt en eigenlijk zelf ook niet weet wat hij wil.

Doet me denken aan mensen die in een relatie worden afgewezen en steeds gaan bellen om hun ex ervan te overtuigen dat het een fout is.

Liora

Manda Rijn

Manda Rijn

20-11-2011 om 22:35 Topicstarter

Liora

ik volg je helemaal in deze hoor maar het is echt zo dat deze situatie wat onduidelijk is. Beide hoofden zijn net begonnen namelijk, kennen elkaar ook nog niet goed genoeg en ook het hoofd p&o gaf aan dat het nog niet duidelijk was (zo kon zij ook niet aangeven over welke salarisschaal we het hadden).

dus ja, ik ben ook bekend met het fenomeen 'gewoon niet' of 'net niet' maar daar is/was hier geen spraken van.

iig zal ik nog terug gebeld worden maar ik zie de bui dus duidelijk hangen.

persoon A gaf nog wel aan dat er een mogelijkheid is van splitsing, dan neemt zij een eigen persoon aan en persoon B idem, met verschilllende inhoud dus.

Het is zo jammer, er ligt zoveel wat nog ontwikkeld moet worden, ik zou dat gewoon zo goed kunnen met hun.

mirreke

mirreke

22-11-2011 om 10:30

Erg gedecideerd

Manda, je komt erg gedecideerd over. Dat is helemaal niet erg (en ik zou het zelf juist heel fijn vinden bij een sollicitant) maar je zegt er wel wat bij. Namelijk dat de beide hoofden net nieuw zijn, en zelf niet zo gedecideerd. Misschien zijn ze ook wel een beetje bang dat jij ze snel over het hoofd groeit. Het kan dus ook deels een smoesje zijn om je af te wijzen, omdat ze zelf nog niet zeker in hun positie zitten, nog niet goed weten waar ze heen willen, en iemand die dat allemaal heel duidelijk wel lijkt te weten te bedreigend vinden...
Wat het niet minder jammer maakt, natuurlijk...
Het feit alleen al dat jij je toch de procedure weer kunt inkletsen, terwijl je gebeld bent om je af te wijzen, geeft mij de indruk dat ze daar niet erg sterk in hun schoenen staan, nu althans.
Ik ben ook wel eens ergens afgewezen omdat (zoals ik achteraf hoorde) ik eigenlijk te goed van de hoed en de rand wist...

Manda Rijn

Manda Rijn

22-11-2011 om 20:10 Topicstarter

Mirreke

je hebt helemaal gelijk, ik denk dat dat ook afschrikt, zeker bij een werkgever die duidelijk geen visie nog heeft ontwikkeld. Dus dat zou botsen, ik denk dat dat dus niet zou werken ook als het wel nog aangeboden wordt (wat ik niet verwacht).

Manda Rijn

Manda Rijn

22-11-2011 om 20:13 Topicstarter

Hmm

eerlijk concluderend moet ik nu gewoon toe geven dat het niet de functie is waar ik echt goed in zou passen.

ok, dan hoop ik nog dat ik een hele dag les kan gaan geven, dan zit ik financieel ook meteen weer goed, les geven betaald namelijk beter dan werkzaam zijn als coordinator (heb de cao er eens bij gepakt en weet nu ongeveer welke schalen het zijn).

En dan werk ik gewoon verder met mijn eigen klussen en dan komt er vanzelf wel wat langs vroeg of laat.

mirreke

mirreke

25-11-2011 om 08:40

Jij lijkt me bij uitstek

iemand om iets van de grond af op te zetten, zelf plannen te ontwerpen. Helaas, helaas zitten we nu met een regering die alles met genoegen alleen maar lijkt af te breken en al het geld overal weg haalt, vooral uit cultuur en onderwijs. Maar ja, ooit moet dat allemaal weer worden opgebouwd, denk ik dan maar, dus jouw tijd komt echt nog. Nu idd nog maar leuk onderwijs geven, geef je de nieuwe generatie ook iets goeds mee...

Fiorucci

Fiorucci

26-11-2011 om 07:48

Idd mirreke

Manda, onderschat het goed geven van onderwijs niet! Mijn zoon wordt zo moet van soms slecht onderwijs op de HBO...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.