Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Team-uitje, wat kan ik doen?


Leanne

Leanne

29-07-2021 om 11:34 Topicstarter

dan schreef op 27-07-2021 om 19:55:

weet je al wat je gaat doen? Wel of niet mee met het teamuitje?

Ja, ik heb gezegd dat ik niet wil vliegen voor een team-uitje. En ook dat ik het wel heel intensief vindt, een werkweek met collega's. De eerste reactie was dat hij überhaupt niet wist of het wel door kon gaan zoals het er nu naar uit ziet in de wereld. Ik zei dat ik dat ook al had bedacht, maar het er niet op aan kon laten komen als hij al wat wilde plannen. Ook de opmerking dat hij vond dat mijn principes wel erg zwaar wegen als ik mezelf hier aan wil onttrekken, met alle gevolgen van dien voor mijn positie in het bedrijf, kwam voorbij. 

Niet dat hij het van plan is om speciaal voor mij concessies te doen (zei hij), maar hij wilde van mij toch horen dat ik wel mee zou gaan als het in Nederland is. Ik heb 'ja' gezegd, omdat ik daar niet zoveel op aan te merken kán hebben. Alsnog zou ik liever een 'gewone' werkweek hebben eerlijk gezegd, maar oké. Hij zei dat hij met het probleem zat met de buitenlandse collega's, als iedereen 's avonds gewoon naar huis zou kunnen. Dat verbaasde me wel, want dat zou betekenen dat hij erover heeft nagedacht dat er wellicht wel meer mensen zijn die niet op een meerdaags event zitten te wachten.

Fijn, zo'n leidinggevende. Hij beseft eigenlijk wel dat hij wat opdringt, doet hardnekkig of het  iets leuks is, maar moet toch wel dreigen met negatieve consequenties als je niet leuk meedoet...
Zo moeilijk is het niet, werkgevers van Nederland: werk tijdens werktijd, uitjes daarbuiten op vrijwillige basis en zonder repercussies voor de weigeraars. Simpel toch?

Succes ermee, Leanne.

Groeten,

Temet

Jesse_1 schreef op 25-07-2021 om 10:43:

Ik vind het idee van een gezamenlijke kamer heel raar. Of sta ik nu buiten de werkelijke wereld en is het normaal om een kamer te delen met een collega?
(TO rept hier overigens niet over, maar gezien de reacties vraag ik mij dat af).

Ik vind dat ook heel erg raar Jesse_1, en ik weet zeker dat andere mensen zowel bij de overheid als in het bedrijfsleven dat ook heel raar vinden. Soms kan het niet anders (bv. toen iemands terugvlucht ineens uitviel, heeft hij een nachtje doorgebracht bij een collega want er was anders alleen ergens een kamer van 400 Eu te vinden van 11 uur savonds tot 5 uur smorgens toen de volgende vlucht zou gaan, en dat vonden ze allebei te gek voor woorden) maar het is zeker niet gewoon. Zomaar in een 2 persoonsbed slapen met een andere volwassene die toevallig een collega is, veel mensen vinden dat heel bezwaarlijk.

En zeker als dat voor een hele week is.

Ik zie mij ook niet zomaar een week bij mij thuis met een collega opgescheept zitten die van mijn bordjes eet en in mijn bedje slaapt, dus ook niet in een hotel.

Dat je een kamer deelt wil niet zeggen dat je een bed deelt, volgens mij worden er dan kamers gebruikt waarvan de lits jumeaux uit elkaar wordr getrokken, et voila, twee eenpersoonsbedden. 

Maar vervelend blijft het.

Groeten

Temet

dan

dan

29-07-2021 om 16:42

ik denk niet dat collega's blij zouden worden als ze een kamer met mij moesten delen, ik schijn nogal te snurken. 

Ik vind het best wel een flinke aanslag op je privacy en je persoonlijke ruimte om met een 'kennis' op een kamer te slapen. En niet alleen te slapen; je hebt ook geen plek om even alleen te zijn, constant iemand om je heen. Brrr

dan

dan

30-07-2021 om 09:17

het is zoals Jesse hierboven al zegt, het gaat inderdaad niet alleen om slapen. Sommige mensen hebben er geen of weinig moeite mee om constant samen met anderen te zijn maar ik heb ook graag regelmatig ruimte voor mezelf nodig. Zelfs in een situatie waarvoor ik een aantal jaar geleden zelf gekozen heb zoals een aantal dagen op pad om vervolgens een berg op te wandelen. We hadden een leuke groep en zaten met zessen in een huisje, echt gezellig en veel gelachen. Maar wat mij betreft had de reis toch een dagje eerder mogen eindigen hoor.  

mijn eerste reactie is dat ik echt niet mee zou gaan, durf niet eens te vliegen en dat zou ik ook aangeven.

en al advies gevraagd aan de vakbond of dit überhaupt wel mag zo'n verplicht uitje met dreigementen als je niet mee gaat?

Kikki39 schreef op 15-08-2021 om 21:52:

mijn eerste reactie is dat ik echt niet mee zou gaan, durf niet eens te vliegen en dat zou ik ook aangeven.

Jij wilde toch met dochter vliegen of was jij dat niet (sorry ik wil geen draadjes mixen maar als het zo is dan vind ik het bijzondere combi dat jij niet wilt vliegen maar om haar een plezier te doen wel)?

Gr Angela

klopt, die andere vraag was voor mijn man en dochter, maar heb er maar mezelf van gemaakt, om het gemakkelijk te maken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.