Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Teamdag

Binnekort heb ik met mijn team een teamdag. Ik mag smane met een collega en teamleidster deze dag organiseren (werk in de zorg.)

Tot nu toe hadden we dagen dat je dan elkaars goede punten ging benoemen etc, dit wil ik eigenlijk absoluut niet meer, dat weten we nu wel.

Wat doen jullie meestal op teamdagen?

gr Pham

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

30-08-2010 om 20:32

Zakelijke insteek?

Moet er iets teambuildingachtigs in zitten met een zakelijke insteek? Wij hebben twee soorten teamdagen. Eentje voor de leuk (dan gaan we meestal iets outdoorachtigs doen als boerengolfen of solexrijden), en een zgn teambuildingsdag waar ook een 'serieus' tintje aan moet zitten. De laatste keer hebben we daarvoor stellingen verzonnen en die vooraf aan het team rondgestuurd. Vervolgens de reacties (waar/neutraal/niet waar) in een overzicht gezet en daarover gediscussieerd. Doel was om minimaal een actie te krijgen ter bevordering van het 'teamgevoel'. We hebben die dag afgesloten met geocachen (is ook teamwork), en een etentje.

De leukste

teamdagen die ik gehad heb:
- samen koken en daarna opeten. We kregen de recepten en moesten per groep een onderdeel van het menu maken.
- samen een groot schilderwerk maken, elke groep een stukje. We kregen een schilderspaneel en een deel van een lijnentekening die we over moesten nemen op het paneel en inkleuren. We moesten de aanliggende tekeningen vinden om samen afspraken omtrent kleur en zo te maken, en te zorgen dat de lijnen aaneensloten.
Minder geslaagde teamdagen:
- naar Burgers dierenpark. Erg leuk, maar verder geen inhoud qua teambuiling, we gingen daar gewoon heen, kijken, eten en drinken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.