Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Faith

Faith

02-10-2010 om 11:40

Telefoon stuk, kan minder goede terug krijgen. wat nu?

Hallo,
Mijn telefoon blijkt stuk te zijn binnen de garantietermijn van 2 jaar. Ik kan een andere uitzoeken maar voor het oorspronkelijke geld hebben ze niet eens een sim-lock vrije voor me. (het is geen telefoonspeciaalzaak ofzo, een warenhuis) Of ik kan een tegoedbon krijgen.
Mijn telefoon kostte 80 euro, was een leuke aanbieding met van alles erop en eraan. Ik wil net zo'n telefoon terug, moet ik het anders via de fabrikant (waar hij dus naartoe is gestuurd) proberen? wie weet waar je recht op hebt als consument? Faith

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maxime.M

Maxime.M

02-10-2010 om 13:10

Laten repareren?

kan je hem niet laten repareren?

Faith

Faith

02-10-2010 om 20:42

Oeps

Hij kan niet worden gerepareerd blijkt uit het aanbod om het geld terug te krijgen, toch? Faith

Marktplaats

Koop datzelfde model op marktplaats.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-10-2010 om 03:23

Ik zou zeggen

dat je hetzelfde of een volledig gelijkwaardig toestel moet krijgen. Fraai is dat als ze je met minder af willen schepen!
Het kan geen kwaad om het bij de fabriek te proberen. Of het helpt weet je pas als je antwoord hebt gehad. Je zou ook een klacht aan de administratie van de winkel kunnen sturen. Als de winkel bij een winkelketen hoort kan het best zijn dat een pief op de klachtenafdeling je tegemoet wil komen.

Maxime.M

Maxime.M

03-10-2010 om 11:44

nee dat haalde ik niet uit de tekst. Ik ging er vanuit dat ze het makkelijker vonden om je gewoon je geld terug te geven. Maar ja, daar heb je niets aan, want je kan geen soortelijk toestel kopen.
Ik zou inderdaad net als Kaaskopje schrijft aangeven dat je een gelijkwaardig toestel wilt hebben, laat hun probleem niet het jouwe maken, zij hebben een toestel geleverd wat binnen de garantie stuk gaat. (check de voorwaarden van de garantie nog eens, wellicht staat iets in waar je wat aan hebt, bijv. iets in de trant van een soortgelijk exemplaar terug te moeten leveren als het toestel binnen de garantie stuk gaat, en blijkbaar niet eens meer te repareren is)

Vic

Vic

03-10-2010 om 12:21

Wel eens gehad

Maar dan met schoenen. Ik had kinderschoenen gekocht in de uitverkoop (van 90 voor 50, dus mooie deal). Toen de schoenen stuk gingen, mocht ik voor 50 euro iets nieuws uitkiezen. Heel erg jammer want ik had voor weinig iets beters gekocht, maar volgens mij heb je in het beste geval recht op je geld terug.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.