Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

ilsepilse

ilsepilse

16-08-2009 om 14:57

Thuiswerkbank

wie heeft hier ervaring mee?
Om onze inkomens wat bij te spekken zoeken we een thuisbaantje erbij, maar bij de thuiswerkbank moet je dan eerst een abonnement van 10eu /m betalen ??
vind het wel raar?
iemand ervaring of andere websites voor thuiswerk ?
gr
Ilse

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ilsepilse

ilsepilse

16-08-2009 om 19:45

ik had al even verder gesurft en kwam een of ander meldpunt tegen waar die bewuste ook bij zat... ben nog ff verder ah zoeken.
Lijkt mij ook stug dat je moet betalen om te willen werken ?
Ilse

Zotje

Zotje

16-08-2009 om 23:03

Zelf werk creëren

Hoi Ilsepilse,
Waarom creeer je niet je eigen werk? Veel vrouwen werken van uit huis in hun eigen bedrijf. Ik ook. Al 6 jaar heb ik mijn eigen bedrijf en verdien daar mijn hele inkomen mee (en nee ik krijg geen alimentatie haha) Wanneer je klein begint kun je altijd nog uitbreiden en je kunt zelf je uren in de gaten houden hoeveel je er in wilt steken.

Zotje

Zotje

17-08-2009 om 07:52

Eigen werk

Haha nee hoor ik preek al jaren vooral tegen (alleenstaande) vrouwen dat ze geen genoegen moeten nemen met een half leven. Ik ben na mijn scheiding naar de KvK gestapt om me in te laten schrijven en ben gewoon begonnen met een oude komputer en mijn kennis. Nou moet ik er bij zeggen dat mijn werk waar ik voor opgeleid ben makkelijker thuis te doen is dan bijv operatie assistente.
Maar wees eens creatief. Bijv een webshop is ook zo opgezet en je kunt op die manier 2de handse kleding of speelgoed verkopen van jezelf en iedereen in de buurt. Kindertraktaties maken voor moeders die daar geen zin in hebben. Misschien feestjes organiseren. Copywriter worden. Het ligt er maar helemaal aan waar je talenten liggen natuurlijk. Vooral als het om een extra inkomen gaat hangt er minder veel van af als dat het je basisinkomen moet worden. Bij mij moest het vanaf dag 1 een basisinkomen zijn en ja ik heb hele zware tijden gekend maar ondertussen leef ik er nog steeds van.
Op www.singlemother.nl heb ik een blog opgezet hoe het rijlt en zijlt bij mij. Vorig jaar heeft de KRO er een doc van 10 minuten over gemaakt (staat ook een link op de site) Werk en moederschap is echt te combineren. Je moet alleen een beetje creatief zijn en wat doorzettingsvermogen hebben.

ilsepilse

ilsepilse

17-08-2009 om 18:21

Wel werk

ik werk dus wel 32 u/week, maar door een ongeval van mijn man begin dit jaar en de extra stuks die hij toen kon maken voor het ongeluk, is ons inkomen wat gezakt, niet drastisch omdat hij nog altijd 100% inkomen krijgt, maar de tieners worden groter, hebben sportclubs, en nu de auto van zijn werk er ook niet meer is zie je pas hoe veel je rondrijdt met je eigen auto (die was dus ook total loss, dus ook een nieuwe 2e handsje moeten kopen) dus aan alle kanten is het wat minder geworden.
Daarom dacht ik aan een inpakbaantje waar het hele gezin zijn bijdrage kan doen ...

Nasha 1st

Nasha 1st

18-08-2009 om 17:17

Het is er nog wel

maar lastig te vinden....en omdat er veel malafide aanbieders zijn, die inderdaad geld vragen, tja.....

ilsepilse

ilsepilse

19-08-2009 om 11:31

Ardennen

ik zie het helemaal voor me het hele gezin ah garnalen pellen

Ellen Wouters

Ellen Wouters

19-08-2009 om 13:45

Inpakwerk?

Niet gehinderd door enige kennis van zaken gok ik dat er niet zo gek veel inpakwerk meer is. Het wordt of machinaal gedaan, of in lagelonenlanden, of uitbesteed aan sociale werkplaatsen en andere instellingen. Allemaal goedkoper.

Met boerenlogica denk ik dan dat er een paar soorten thuiswerk overblijven:
- de klusjes die écht lastig zijn (zoals garnalen pellen, maar daar moet je ook wel echt handig in zijn om er wat geld mee te kunnen verdienen)
- de klusjes waar je iets specifieks voor moet kunnen, bijvoorbeeld tekstschrijven
- de klusjes van kleinere bedrijven die geen middelen hebben om hun productieklussen op te schalen of te outsourcen.

Die laatste categorie daar kun je dan misschien zelf aan komen, in je eigen omgeving. Bij alle kleinere organisaties je aanbieden voor klussen als vouwen, inpakken, infotasjes inpakken (bijvoorbeeld overal waar nu eerstejaars studenten komen of waar beurzen zijn), en dat soort dingen.

Je hebt dan wel heel onregelmatig werk, en het vergt opslagruimte.

Thuiswerk is óf heel moeilijk te krijgen óf het betaalt heel slecht. Het aanbod van thuiswerkers die een leuke cent willen verdienen in hun eigen huis is namelijk groot.

Morgana Fata

Morgana Fata

19-08-2009 om 23:11

Zotje (ot)

Wat een leuk inkijkje in je leven zeg. Heerlijk herkenbaar

sierlo

sierlo

25-08-2009 om 08:34

Strijken?

Als je zelf geen hekel aan strijken hebt en het nog redelijk netjes kan is dat misschien een leuke bij verdienste?
Dat kan je zelf organiseren zonder dubieuse tussen schakels, briefjes bij de super en gratis advertenties in het lokale krantje waar je dienst aanbied zou genoeg moeten zijn.
Ik ken verschillende mensen die op die manier net wat makkelijker rond kunnen komen, 1 kennis heeft er zelfs een heus bedrijfje van gemaakt, juist omdat de strijk zo vaak blijft liggen bij mensen en je toch graag kreukvrij op je werk verschijnt.

ilsepilse

ilsepilse

28-08-2009 om 15:05

Eh strijken

ik doe het een keer per week voor het hele gezin maar kom er soms zelf niet doorheen, het moet echt iets zijn waar het hele gezin kan aan meewerken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.