Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Tnt staking, het begin van het einde?

Voor de tweede keer staakt TNT en wordt er geen post bezorgd. Bij mijn plaatselijke supermarkt kan ik mijn pakketpost niet eens inleveren omdat ze het toch niet komen ophalen. Voor rouwpost moeten we naar Leeuwarden of naar Groningen.(ik woon in de buurt van Drachten in een dorpje).
Daar zit je toch ook niet op te wachten als er een sterfgeval is. Minimaal een uur rijden om je post af te geven...
Ik denk dat TNT het niet goed doet om weer te gaan staken.
Steeds meer bedrijven zien in dat het wel handig om facturen ed via de mail te versturen nu en zullen dat blijven doen. Ik denk zelfs dat er klanten zijn die overstappen naar van die kleine bedrijfjes als Sand en zo.
Goedkoper en bezorgen volgens mij niet iedere dag maar daar wennen we nu juist aan...
Ze staken omdat ze niet willen dat er zoveel ontslagen vallen maar ik denk dat er straks nog veel meer mensen uitmoeten als ze zo door gaan...
Wat vinden jullie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tja

Ik weet niet wat ik er van denken moet maar het mechanisme zie ik wel. Op ons werk werd altijd al gebruik gemaakt van een koeriersdienst (Falk) die zich speciaal richtte op juridische post tussen instellingen etc onderling. Gegarandeerd binnen een dag bezorgd, wat de PTT niet waar kon maken, en iets goedkoper bovendien. Maar de rest van de post ging nog gewoon met de post.

Nu heeft Falk sinds kort de mogelijkheid om ook andere post via hun te versturen. Die neiging hadden we nog niet erg, en ook nu heb ik er een tikje gewetenswroeging over want stakingsbreken ligt wat gevoelig bij mij, maar ja, ik wil toch wel erg graag dat meneer X mijn brief nog deze week ontvangt, dus dan toch maar via de Falk...

Groeten,

Temet

plia

plia

09-12-2010 om 16:40

Tja

Ik denk dat de meeste mensen wel begrijpen waarom de postbodes staken en dat de meesten er ook nog wel een zekere sympathie voor hebben ook (voor mij hoeven ook niet dagelijks verschillende bedrijven op verschillende tijden de post aan komen bieden).
Maar, de vraag is of die staking verstandig is. De staking die nu bezig is duurt relatief lang voor postbezorging, een aantal bedrijven moet toch post bezorgd krijgen (zie Temet) en gaat daarom juist nu op zoek naar alternatieven. En reken maar dat die bedrijven zich zullen aanbieden, nu. Bevalt dat, dan zou de staking nog wel eens andere consequenties kunnen hebben dan de stakers voor ogen hebben.

plia

plia

09-12-2010 om 18:25

Verwijten

Ik verwijt niemand iets. Ik ben alleen bang dat de stakers zich misschien in de vingers snijden.

Minet

Minet

09-12-2010 om 20:47

Woelige staking postsorteercentrum zwolle

Vanavond reed ik nietsvermoedend richting het centrum, sta ik ineens in een file op een weg waar nooit een file staat, maar die wel langs het reusachtige postsorteercentrum loopt. Eenmaal ter hoogte daarvan was het chaos en anarchie. Enorm veel TNT-medewerkers op straat, op het parkeerplein was ook het een en ander te doen. Ook stonden er enkele grote TNT-vrachtwagens scheef over de toegangsweg, en in de file enorm veel TNT-vrachtwagens die post wilden brengen/halen, maar niets anders konden dan wachten op......
Ben heel benieuwd hoelang dit gaat duren!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.