Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Tihama

Tihama

22-04-2010 om 11:13

Toekomstbestendige relaties


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Dombo

Dombo

27-04-2010 om 09:57

Geen idee eigenlijk

We zijn netjes getrouwd toen de eerste eraan kwam. In gemeenschap van goederen. Ik had toen niks, ook geen baan. Om dan te gaan vastleggen hoeveel ik wil na een scheiding...?

Ik kan nog net de interesse opbrengen om mijn eigen bankrekening te volgen, maar om nou een keer een middag te gaan zitten en alle hypotheek-, verzekering-, en spaardingen van mijn man (die hij al had voor hij mij ontmoette) te gaan doorgronden, pff, daar heb ik tot nu toe geen zin in gehad (in 6 jaar).

Tihama

Tihama

27-04-2010 om 10:31

Legioenen, primavera

Toevallig loopt er momenteel een klassiek voorbeeld in de rubriek Echtscheiding. Een man wil gaan scheiden om vage redenen. Vermoedelijk een nieuwe vlam. Zijn vrouw is mede-eigenaar van het bedrijf en overweegt nu (op aanraden van forummers) om inzicht te gaan vragen in het bedrijf. Ze denkt aan 1 keer per maand een update.....Ik heb al aangedrongen om als de gesmeerde bliksem er helemaal in te duiken. Maar ik geloof niet dat ze dit nu gedaan heeft.

Mijn man en ik beheren alle financiƫn samen. We hebben allebei ook alle inlogcodes. We zien allebei regelmatig de saldi en de afschrijvingen. Maar dit is vrij ongebruikelijk, weet ik. Er zijn heel wat gezinnen waar, zoals Dombo het beschrijft, een van beide partners er geen zin in heeft.

Dat financiƫle instanties vragen om medetekenen is meestal alleen om hun eigen verhaal zeker te stellen. Sinds Legiolease is dat veel belangrijker geworden. Ik weet dat tegenwoordig vaker gevraagd wordt om medetekenen of een kopie van de HV. Maar dat laatste is meer een gedragsregel dan dat het wettelijke vereiste is.

Tihama

Struisvogel

Wij hebben niets geregeld omdat we struisvogels zijn. Ik geef het toe. Hier is het zo dat ik het leeuwendeel van het spaargeld heb, en het huis is ook 2/3 door mij betaald, dus ik kan het meest verliezen bij een scheiding.
Dom? Misschien wel, de tijd zal het leren. Wel werk ik part-time, en verdien daar meer mee dan mijn man full-time, als ik tbm zou zijn zou ik me denk ik eerder zorgen maken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.