Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Saartje

Saartje

27-02-2010 om 13:04

Tot welke leeftijd solliciteren

Al enige jaren probeer ik een ander baan te vinden. Tot op heden is het niets geworden. Ik wordt dit jaar 51 (pffff), is dit geen energieverspilling? Hebben jullie wel eens gehoord van een sollicitant van boven de 50 die werd aangenomen? Ik vind het ook moeilijk om te accepteren dat ik nog16 jaar dit werk moet blijven doen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

27-02-2010 om 14:07

Overheid

Volgens mij heb je bij de overheid de grootste kans om boven je 50e nog aangenomen te worden. Het hangt ook van je functie af. Er zijn bijv zoveel administratief medewerkers en secretaresses dat bedrijven dan al snel (kunnen) kiezen voor een jongere medewerker. Ben je accountant of verpleegkundige dan is de spoeling veel dunner en maak je ook als 'oudere' een goede kans om door de selectie te komen.

ik ben iets jonger ,48 ,maar ik lig moeilijk in de arbeidsmarkt vanwege reuma(kan slechts halve dagen werken) en vanwege mijn leeftijd.iemand van 18 kan mijn werk ook.
ik kreeg laatst te horen dat ik ontslagen werd vanwege de cisis en (wat ik nooit had verwacht!)vond binnen 2 weken een nieuwe baan.
Het kan dus wel,geef de moed niet op,je moet ook een beetje geluk hebben,maar het is echt wel mogelijk.Laat zoveel mogelijk mensen weten dat je wat anders zoekt,ga netwerken en hou je oren en ogen goed open,je bent echt niet te oud,is mijn ervaring.Succes!

Pien

Pien

27-02-2010 om 19:45

Ja!

Familielid, 57 jaar, in de gezondheidszondheidszorg. Vorig jaar gesolliciteerd, jaarcontract. Bevalt niet helemaal dus weer ergens anders gesolliciteerd en ook daar weer aangenomen. Bij een ander familielid, zelfde leeftijd en zelfde branche gaat het wat moeizamer maar die heeft nu een 0-urencontract. Een begin om ergens binnen te komen.
Bij mij op het werk (overheid) nieuwe vacatures; 2 van rond de 50 en een van 40 zijn aangenomen en een paar dertigers (waaronder ondergetekende) helaas niet
Succes!

Tuurlijk!

Heb net iemand van 52 aangenomen (ggz). Ik (30) verbaasde me wel over de vele telefoontjes die ik van potentiele kandidaten kreeg of het gezien hun leeftijd wel zin had om te solliciteren! Sommige moesten nog 50 worden! Ik zie het bezwaar niet, het gaat mij meer om de mix binnen de organisatie. Beetje jong, beetje vers moeder/vader, beetje wat ouder. Dan krijg je een goed recept voor een fijne werkplek!

Linda99

Linda99

28-02-2010 om 10:41

Tante

Mijn tante werkte ruim 36 jaar in hetzelfde bedrijf dat failliet ging. Het heeft even geduurd maar ze heeft nu weer een baan. Ze is 50+ (weet even niet uit mijn hoofd hoe oud precies).

Saartje

Saartje

28-02-2010 om 17:52

Mooi

Dat geeft de burger weer moed deze succesverhalen. Ik ga gewoon weer verder solliciteren!
Bedankt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.