Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Janneke

Janneke

05-04-2011 om 10:49

Tuinset gestolen op camping, verzekerd?

Hallo,
Onze tuinset is dit weekend vanaf onze camping gestolen!
We staan met stacaravan op seizoenscamping, en we hadden net de caravan weer laten plaatsen na de winter. Ook een nieuwe tuinset gekocht, stond nog ingeklapt voor de caravan. Ook als we er niet zijn blijft die natuurlijk buiten staan. Komen we daar gistermiddag, hele set weg!
Ben ik hiervoor verzekerd via de inboedelverzekering?
De caravan zelf is nl.niet verzekerd. Maar valt het gewoon onder mijn inboedel? En wat als hij bijvoorbeeld uit mijn achtertuin gestolen zou worden?
Wie weet hier iets van?

Janneke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Polis nakijken

Ik denk het eerlijk gezegd niet, er zijn nogal eens eisen dat dingen niet zomaar toegankelijk mogen zijn. Bijvoorbeeld een fiets die uit een afgesloten schuur wordt gestolen wordt wel vergoed door de inboedelverzekering, als diezelfde fiets op straat wordt gestolen niet. In de tuin zou zoiets ook kunnen gelden, alleen als de poort op slot is ofzo. Vaak moeten er ook nog sporen van braak zijn.
Het enige advies dat ik je kan geven is je polis er eens op naslaan, het kan een hoop verschillen per verzekeraar.
Wel heel vervelend voor jullie trouwens, snap dat je er stevig van baalt.

Nee, valt niet onder de inboedel

Hiervoor heb je een aparte caravan verzekering. Ook moet je dan nog kijken of dat in je dekking valt. Bij ons nl wel.

Polisje

Polisje

06-04-2011 om 16:56

Janneke

Je schreef dat het een nieuw tuinstel betrof? Kun je niet zeggen dat hij uit je achtertuin gestolen is ipv op de camping? Dan valt het weer wel onder je inboedel

Puck

Puck

06-04-2011 om 20:44

Tuurlijk polisje

Van de week vroeg iemand in een draadje hoe je een mobieltje dat je zelf naar de galemiezen hebt geholpen toch op kunt geven aan de verzekering door bijv. te zeggen dat een vriend hem heeft gemold. De optie die jij geeft valt onder hetzelfde: oplichting met als gevolg dat de mensen die wel eerlijk zijn ervoor opdraaien.

Toch verschil puck

Die gsm was inderdaad zelf naar de knoppen geholpen, dus als je opgeeft dat iemand anders dat gedaan heeft is het verzekeringsfraude.
De tuinset is gestolen, buiten je schuld, door een ander, dat vind ik toch iets anders. Dat je dan opgeeft dat-ie van een andere plek is gestolen klinkt toch "minder erg".

Puck

Puck

06-04-2011 om 21:59

Tja wenli

Hoe je het ook wendt of keert, het blijft gewoon verzekering oplichten en ik ben met je eens dat als een ander niet met zijn tengels van jouw nieuwe spullen af kan blijven dat het dan extra zuur is. MAar aan de andere kant: de tuinset is nog ingeklapt en daardoor makkelijker mee te nemen dan een uitgeklapte set.. Dan had je hem binnen kunnen zetten. Doen wij ook als we langer dan een dagje bij onze caravan vandaan zijn. Dus wat dat betreft zou je ook van eigen schuld kunnen spreken.

NaShA

NaShA

06-04-2011 om 23:09

Toch...

ik kampeer nog niet zo lang, maar voor mijn gevoel wordt daar toch minder gejat dan elders, vanwege de meer sociale controle...kennelijk heeft starter met dit in het achterhoofd de tuinset ook zo achtergelaten? Ik heb me weleens verbaasd over wat seizoensmensen ook gewoon in hun voortent laten staan, zichtbaar en wel...

Puck

Puck

07-04-2011 om 09:16

Nasha

"maar voor mijn gevoel wordt daar toch minder gejat dan elders, vanwege de meer sociale controle...kennelijk heeft starter met dit in het achterhoofd de tuinset ook zo achtergelaten?"
Dat gevoel heb ik ook zeker en als wij een dagje ofzo weg gaan laat ik ook alles buiten staan, is ook niet echt handig om alles naar binnen te slepen. Zeker als je een seizoensplek heb dan is de voortent helemaal vol vaak.
Maar dat zal de gemiddelde verzekering denk ik worst zijn. Komt overigens nog bij dat Janneke de caravan ook niet verzekerd heeft. Tja, dan is het natuurlijk raar om het zoals Polisje voorstelt ineens op je inboedelverzekering te verhalen. Als mijn auto gejat wordt kan ik dat ook niet op mijn inboedelverzekering gooien. Neemt niet weg dat ik het vreselijk balen voor Janneke vind en dat ik denk ik niet meer prettig op zo'n camping zou kunnen staan, met de wetenschap dat mogelijk één van mijn medekampeerders van mijn tuinset zit te genieten.

jippa

jippa

07-04-2011 om 12:05

Inboedelverzekering

Een uitgebreide inboedeldekking kan ook tuinmeubelen omvatten, maar als je a) je caravan niet verzekert en b) een gloednieuwe tuinset los buiten laat staan dan neem je zelf hele grote risico's en moet je ook zelf op de blaren zitten lijkt mij. Zeggen dat ze thuis stonden is pure oplichting. En ja natuurlijk is het balen en pech, maar dat geldt voor meer dingen.

NaShA

NaShA

07-04-2011 om 22:19

Puck

daar heb je ook wel weer gelijk in, maar ik kan me de gedachte wel voorstellen...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.