Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Jetteke

Jetteke

06-10-2011 om 13:36

Tweeverdieners minder hypotheek?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Chippie

Chippie

18-10-2011 om 10:04

Rosase

Je gooit nu tig dingen op één hoop.

"Een plan is een plan. En als je na 30 jaar je lening wilt laten doorlopen moet je dat wel met de bank bespreken. Niet alle banken staan daar namelijk voor open." Als je hius in die afgelopen 30 jaar 10 x zo veel waard is geworden, doet de bank niet moeilijk. Zij hebben een geweldig onderpand, namelijk je huis.

"Je zult ergens in je achterhoofd toch mee moeten nemen dat het tegen kan zitten in het leven en dat die hypotheek dan wel nog betaald moet worden, en dat er ooit een moment zal moeten zijn dat je of met geld over de brug zult moeten komen of je huis verkopen."

Natuurlijk maak je een plan. Je kunt een plan maken dat je 50% van je huis niet aflost. Dat is geen probleem. Over dertig jaar is die rente een schijntje. Ook als je met pensioen bent (als je pensioen zo laag uitvalt dat leven een probleem wordt, dan moet je daariets aan doen). Mensen die huren, moeten hun hele leven huur betalen, ook na hun pensioen. Dus deze opmerking snap ik niet. Mensen met een koophuis hebben dan nog de vrijheid om hun huis te verkopen en te gaan huren.

Rosase

Rosase

18-10-2011 om 20:37

Chippie

Ik gooi niks op een hoop.

Je plan zou inderdaad kunnen zijn dat je huis zoveel overwaarde heeft dat het zich min of meer vanzelf aflost. Dat kan ja. Maar dat weet je dus niet zeker 30 jaar van te voren. Dus dan zou een plan B geen gek idee zijn, lijkt mij. En bovendien zijn er best nog wel wat banken die maar een hypotheek verstrekken tot de leeftijd van 70 jaar. Dus dan moet je toch wel wat verzinnen voor daarna, ervan uitgaande dat de meeste mensen die leeftijd wel halen.

De helft aflossen kan ook. Is een prima plan, voor de rest zie boven.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.