Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Noppes

Noppes

04-07-2011 om 13:52

Uitgeschakeld en gesprek bedr.arts..

Hallo allemaal

2 jaar geleden overspannen thuis geraakt door privetoestanden. Om het kort te houden, te snel weer aan het werk gegaan. Op het werk veel tegelijk veel veranderingen. Tevens dreigememten ri personeel en ontslagenen, een onzekere tijd.
Ik heb gecohten om bovenwater te blijven uit angst mn baan te verliezen. Er wordt erg op ieder gelet, een complentje horen we nooit, ok..maar als er iets fout is kan je opdraven bij het managent en komt er een aantekening in je dossier.
Nu het volgende, ik kan deze harde cultuur niet meer aan en ben na een wek vakantie volledig op. Het is niet veilig op onze werkvloer en heb te maken met een roddelende collega die als informant werkt bij het management. Zij maakt hier graag gebruik van tov een aantal cllega's, waaronder ik.
Ik ben op verzoek van arts een week thuis voor de rust. Vorige wek een gesprek gehad op werk en daar komt uit min of meer dat ik zelf anders met emoties moet omgaan. De aanleiding tot mijn klachten, met name de dreigende sfeer mocht niet besproken worden, slechts hoe ik daar anders mee kan omgaan. Ik heb me in mn zwakte onder de tafel laten kletsen en gaf min of meer aan dat het allemaal wel aan mij ligt. Thuisgekomen bal ik daar zo van, tuurlijk weet ik dat ik kan bijdragen, maar de aanleiding die mij ziek maakt kwam gewoon niet an de orde.
Van de week naar de bedrijfsarts en dit voelt ook onveilig. Ik ben de derde die overspannen thuis zit nu en ik wet niet hoe mijn werkgever hier mee om zal gaan. Kan hij mij eruit werken?
Wat zeg ik wel en niet tegen de bedrijfsarts. Ik heb nl niet alles met mn werkgever besproken omdat hij de regie had over het gesprek. Kan ik de arts alles vertellen, ook wat niet met mn werkgever is besproken? Weet nu al dat hij mij gaat vragen waarom ik het niet an hem heb verteld bijv. Na het arstconsult moet ik hem bellen om te vertellen hoe het is gegaan, ok dit voelt als druk. Wat moet ik wel en wat hoef ik niet te doen? Iemand ervaring met zoiets? Ben doodmoe, lig al dagen op mn bed, maak ruzie, voel me depressief etc. Ben alleen verantwoordelijk voor de inkomsten dus ik heb niet zomaar en optie om te stoppen. Bovendien vind ik mn werk inhoudelijk gewon erg leuk. Alleen de sfeer is ziekmakend en de leiding gevaarlijk.
Hoe overleef ik...

Gr
Noppes

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Noppes

Hoi Noppes, ik heb hetzelfde meegemaakt vorig jaar. Wat je volgens mij het beste kunt doen is iemand meenemen naar dat gesprek. Op dit punt kun je namelijk niet (genoeg) voor jezelf opkomen. Dan heb je namelijk de neiging om het allemaal minder erg voor te schotelen dan dat het is, en dán gaat het dus mis.
Verder, berust je erin, dat je nu in deze situatie zit. Maar geef IN GEEN GEVAL je baan op!

Gr. Poezie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.