Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Roos

Roos

11-04-2011 om 19:15

Uitgescholden

Ik ben in een conflict beland met een groepje collega's (Ik had een woordenwisseling met een er van, waarop vervolgens een ander van haar 'roddelkliek' mij is komen uitschelden. De rest van de kliek kijkt me nu met de nek aan (terwijl ze maar het halve verhaal weten).
Mijn baas wil zich er niet mee bemoeien, maar een gesprek met deze kliek alleen zie ik echt niet zitten. Het gaat me niet om de eerste woordenwisseling, zoiets kan uitgesproken worden, maar vooral het uitschelden en met de nek aankijken dat er op volgde zit me erg dwars en ik weet niet hoe ik daar mee om moet gaan. Graag tips en adviezen wat ik het beste kan doen!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fransien

Fransien

11-04-2011 om 20:31

Hmmm

In wat voor bedrijf werk jij? Bij ons is het vormen van kliekjes iets waar leidinggevenden direct iets aan doen, het kan namelijk zo snel tot pesten op de werkvloer leiden en daarmee tot verminderde productiviteit. Nou ja, jij weet er alles van. Misschien was je manier van kritiek geven niet alles, maar de manier van kritiek terug geven kan ook niet door de beugel (was dit ook op het werk?). Het kan wat overtrokken leiden, maar houdt nu even een dagboek bij van wat er precies gebeurt is, wanneer en door wie, het kan van belang zijn (ik denk aan (ver)draaiende collega's). Is er ook een vertrouwenspersoon waar je een kopje thee mee kan drinken?

dc

dc

11-04-2011 om 21:01

Toch baas hoor

Het is zijn taak om te managen, en dat is nu nodig. Hij wil zich er niet mee bemoeien is wel erg makkelijk van hem. Kun je hogerop?

Sancy

Sancy

12-04-2011 om 08:58

Bedrijfsarts

Ik zou nog eens mijn baas vragen hoe hij dit wil gaan managen, maar misschien ook wel (en zéker als de baas niet wil ingrijpen) een bezoekje brengen aan het spreekuur van de bedrijfsarts. Als de verhoudingen op de werkvloer slecht zijn, beïnvloedt dat ook de gezondheid van het personeel.

amk

amk

12-04-2011 om 10:33

Vertrouwenspersoon

en ook de OR zijn mensen die je hierbij kunnen helpen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.