Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Sinne

Sinne

14-11-2011 om 20:36

Uitstel van executie maar dan zonder tv en martijn krabe

Mijn zus en haar man hebben zichzelf aardig in de nesten gewerkt, en hebben een boel schulden, en achterstand met belastingopgaven etc. Man en ik, maar ook mijn ouders mogen niet helpen (schaamte). Ze komen er zelf niet uit, maar komen (gelukkig nog) niet in aanmerking voor schuldhulpverlening van de gemeente.Ik zie verschillende instanties, humanitas, kwalitas, maar volgens mij is dat alleen voor als je een uitkering hebt, maar zij verdienen allebei een prima salaris.
Waar kunnen zij betrouwbare hulp vinden???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

14-11-2011 om 21:00

Boekhouder

Ik ken ook zo iemand, wij hebben toen geholpen door er een goed bekend staande boekhouder naar toe te sturen. Wij stonden garant voor een bepaald bedrag voor wat betreft de betaling van de boekhouder, voor het geval dat. Uiteindelijk was dat niet nodig gelukkig. Hij heeft alles voor ze op een rijtje gezet, schuldeisers benaderd, uitstel geregeld, belasting op orde gebracht, etc.

Chippie

Chippie

14-11-2011 om 21:27

Ik zou...

Ik zou eerst om tafel gaan zitten en kijken wat je zelf kunt doen. Blijkbaar hebben ze wel iets van jullie hulp aangenomen, anders had je hier niet gezeten. Stap 1 is schulden in kaart brengen en afbetaalregelingen treffen zodat je niet steeds meer rente betaald en er deurwaarders aan de deur staan. Stap 2 is uitgaven in kaart brengen en flink gaan snijden in de uitgaven. Dit lijkt mij een heel ondankbare taak. Ik zou geen discussie willen met mijn zus of de Donald Duck mag blijven of niet. Dat zie je vaak in die programma's: auto mag niet weg, dure hobby mag niet weg, etc.

Een tip: mijn man heeft als werkgever twee maal een werknemer geholpen (het was een goede werknemer en hij wilde hem niet kwijt, hij stond op punt om overspannen te raken...). Twee mappen meegegeven en daar moest alles in. Er was een grote schuld (10.000 euro) en een paar kleintjes. Bedrijf heeft grote schuld afbetaald en met een afbetalingsregeling (er werd een flink deel ingehouden op het salaris) is dat terugbetaald door werknemer. Afspraken (inclusief voorwaarde dat werknemer en vrouw beiden een cursus budgetbeheer gingen volgen) werden vastgelegd. Afspraak was ook dat dit eenmalig zou zijn.
Man heeft grote schuldeiser gebeld, gedaan of hij familie was (omdat hij er vanuit ging dat als hij zich voor zou doen als werkgever er weinig van schuld afging) en aangegeven dat werkgever schuld ineens wilde aflossen tot een bepaald bedrag. Schuldeiser nam genoegen met een lager bedrag.

Boekhouder

Ik ken ook iemand die er met hulp van een boekhouder 'uit' is gekomen. Boekhouder werd voor garant gestaan door 1 van de ouders.(voor het geval dat, anders gaat zo'n boekhouder vast niet aan de slag).
Zelfde geval dus als Guinnevere aangeeft.
Dus eerst proberen bij werkgever en als dat niet lukt bij een goede boekhouder. Misschien kunnen jullie garant staan voor die boekhouder?
groeten albana

liora

liora

15-11-2011 om 11:11

Budgetcoach

Er zijn ook budgetcoaches die volgens mij je helpen een begroting te maken en een plan hoe eruit te komen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.