Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

100%mama

100%mama

19-10-2011 om 20:50

"uitvinding" en nu?

Geen idee of deze vraag hier moet of elders...

Stel....iemand heeft een idee (uitvinding). Ondertussen is er een nieuwheids onderzoek gedaan en daar is uitgekomen dat het in deze hoedanigheid nog niet bestaat. Ook is er een marktkansen onderzoek gedaan en daar komt uit dat voornamelijk de medische sector (ziekenhuizen, verzorging tehuizen, thuiszorg e.d.) hiervoor in aanmerking komen dit product wellicht te gaan gebruiken, maar ok als particulier gekocht moet kunnen worden. Het gaat om een hulpmiddel. Kostprijs zal niet hoog liggen, het materiaal waarvan het gemaakt is is niet kostbaar dus qua uitgave voor bv ziekenhuizen t.o.p. hoe ze het nu doen geen enorm hoog verschil.

Wat is dan de volgende stap? Vraag je octrooi aan, benader je een bureau die dit soort ideen koopt, laat je eerst een prototype maken of is een presentatie genoeg?

Er zullen dagelijks mensen zijn die iets "uitvinden" dat snap ik ook en iedereen zal zeggen "mijn idee is top" en er vervolgens achterkomen dat hethelemaal niet zo top is of niet uitvoerbaar. Maar....na 1 jaar nadenken denk ik echt dat het wat kan worden. Dan volgt nu....hoe nu verder! Imand een idee?

(beetje vaag, maar kan natuurlijk niet in geuren en kleuren mijn idee op het internet zetten he, hihi)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Toke

Toke

19-10-2011 om 22:28

Octrooibureau

op de site van het octrooibureau zag ik in de gauwigheid al wat info staan waar je vast iets aan hebt. Als je octrooi aanvraagt krijg je in ieder geval de mogelijkheid je product te ontwikkelen zonder dat anderen er met jouw idee vandoor gaan. Je kunt ook een gesprek met een adviseur vragen. Www.octrooibureau.nl doorklikken naar producten en diensten.
Succes!

100%mama

100%mama

21-10-2011 om 16:02

Toke

Bedankt voor je info hoor, ik ga eens neuzen links en rechts!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.