Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Heirthe

Heirthe

27-04-2010 om 18:05

Update aangifte

Het vervolg..
Vanochtend ben ik dus naar het politieburo geweest voor het verhoor.
Heb mijn verhaal verteld en werd 's middags al teruggebeld dat de zaak geseponeerd werd omdat er gebrek was aan bewijs (tja..).
Maar.. meneer de aangever heeft bewust dingen achtergehouden die ik dus wel bij me had (haha).
En nu wil ik dus graag weten wat ik hier nog mee kan want jullie begrijpen vast wel dat ik het hier niet bij wil laten zitten. Het verhoor heeft me nogal aangegrepen want je voelt je toch een crimineel tenslotte.
Mijn vraag aan jullie, wat kan ik hier mee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Heirthe

Heirthe

27-04-2010 om 20:15

Nou zeg,

Wees blij dat ze er niks meer mee doen?? Ze kunnen er niks mee doen hoor, ik ben namelijk geen stalker.. Meneer de aangever is nl zelf begonnen.
Ik wil er wel iets mee doen, ik ben hier niet klaar mee, voel me vernederd en ik wil niet dat hij daar mee weg komt.
Tuurlijk heb ik genoeg aan mijn hoofd maar dit kan er ook nog bij hoor.
Graag tips dus.

Ellen Wouters

Ellen Wouters

27-04-2010 om 20:25

Ach

Ik denk dat het voor de aangever toch best vernederend is hoor, om te horen dat de politie vindt dat hij geen zaak heeft. Een volgende keer dat die man iets vervelends onderneemt zullen ze 'm wat minder serieus nemen.

Maar wat had je in gedachten om te doen? Aangifte tegen hem doen of zo?

vlinder72

vlinder72

27-04-2010 om 21:50

Niets meer

Je moet hier nu niets meer mee doen. Je bent juist in de problemen gekomen omdat je vorige keer achter die man aan ging om de "waarheid" te achterhalen. Doe dat nu niet opnieuw. Laat het gaan. Het is niet de moeite waard om je er weer druk over te maken. Het is nu afgesloten. Sluit het zelf ook af. Bedenk zelf wat het voor zin heeft om ook aangifte te doen. Waarvan dan? Je bent nogal fanatiek achter die man aangegaan. Hij heeft dat als bedreigend ervaren en hij heeft daarom aangifte gedaan. Niet zo handig natuurlijk omdat hij zelf ook geen brandschone handen heeft. Als jij nu weer tegen die meneer aangifte doet. Dan moet hij weer naar het politiebureau en komt ook jou aandeel weer boven tafel. Etc. etc. etc. De politie heeft belangrijkere dingen te doen dan jullie om de beurt te verhoren. Dus laat het gaan. Ga iets leuks doen. Noem die man een hele grote **** en ga verder met je eigen leven. En inderdaad Ellen heeft gelijk. Die man heeft natuurlijk tegen iedereen vertelt dat hij aangifte heeft gedaan. Of misschien moest hij het wel van zijn vrouw/moeder/vriendin en nu moet hij een plausibele verklaring verzinnen waarom de politie niets met zijn aangifte gaat doen. Hij heeft genoeg problemen.

Heirthe

Heirthe

27-04-2010 om 22:53

Tja

Jullie zullen wel gelijk hebben..
Jammer, maar daar kom ik weer met mijn recht willen halen, lastige eigenschap is dat toch.
Ik probeer het los te laten dan nu.

Tinus_p

Tinus_p

28-04-2010 om 09:33

Werkt tegen je

Foske:
"Jammer, maar daar kom ik weer met mijn recht willen halen, lastige eigenschap is dat toch."
Ja, dat ís een lastige eigenschap. Omdat het leven nu eenmaal vaak onrechtvaardig is, en je recht halen dus niet werkt, maar vaak juist tegen je werkt. In die zin sluit ik me volledig aan bij Pelle.

Sancy

Sancy

28-04-2010 om 10:08

Recht hebben en recht krijgen

zijn 2 verschillende dingen. Tel je zegeningen en berust er in dat er mensen zijn die dat niet kunnen.
En didi68: "stap jij naar de Hoge Raad, gaat hij in cassatie", dat is hetzelfde hoor

Ellen Wouters

Ellen Wouters

28-04-2010 om 10:09

Recht

"Jammer, maar daar kom ik weer met mijn recht willen halen, lastige eigenschap is dat toch."

Nou, ik denk dat je er vooral goed aan doet het verschil te gaan zien tussen rechtvaardigheid bereiken, en hardop je gelijk erkend willen zien.

Ik krijg de indruk dat jij vooral dat laatste wil. Maar er zijn meer manieren om genoegdoening te krijgen, dan een officiele verklaring door een officiele instantie: "Foske had gelijk".
Genoegdoening kan 'm ook zitten in de wetenschap dat iemand buiten jouw blikveld af is gegaan, of verder moet leven met een nare eigenschap.

Sancy

Sancy

28-04-2010 om 10:18

Foske, nog een vraag

je schreef; "Maar.. meneer de aangever heeft bewust dingen achtergehouden die ik dus wel bij me had (haha)."
Ik had begrepen dat jij alle bewijzen van je pc had verwijderd. Wat had je dan nog bij je?

Carmen

Carmen

28-04-2010 om 10:40

Foske

Foske, ik begrijp je volkomen! Ik denk dat de andere schrijvers hier gelijk hebben. Maar wat zou ik, als ik in jouw schoenen zou staan, graag verdere stappen ondernemen! Alleen al om wraak te nemen voor het feit dat jij door hem een paar dagen nerveus bent geweest over het verhoor. Maar nogmaals, de rest heeft waarschijnlijk gelijk. Als je nou tijd en geld en psychische stabiliteit te veel hebt zou ik zeggen: Doen! Maar dat is niet zo. Dus laat het maar gaan, je hebt je gelijk al gekregen.

Carmen.

Nog eentje

Ik ben ook 'gezegend' met een sterk rechtvaardigheidsgevoel en had ook de neiging om mijn gelijk te halen, kostte wat het kost
Ik kreeg ooit de wijze spreuk:
ga je voor je gelijk of ga je voor je geluk
om mijn oren en die heb ik flink laten inzinken bij me en ik hou hem nog steeds als bijna lijfspreuk.
In jouw geval is gelijk krijgen, waarschijnlijk gelijk aan een hoop gedoe. En je geluk is met een glimlach beseffen dat je gelijk gekregen hebt, alleen misschien niet bij de meneer. Nou en!!! Jij bent er klaar mee, hij wellicht nog lang niet (hij zou bij ons in de familie de komende sinterklaasvieringen flink wat gedichten kunnen verwachten).

Probeer het los te laten, je hebt andere dingen die veel belangrijker zijn dan die meneer om je druk over te maken (zoals, wat eten we vanavond - geintje-)

groetjes,
Jons

Sterkte

veel sterkte, volgens mij kan je dat wel even gebruiken. Ik heb dat rechtvaardigheidsgevoel ook, ik begin er nu alleen minder 'last' van te krijgen, ik kan sinds kort vaker denken 'ik ben alleen een passant in deze kwestie/met deze persoon en laat het langs mij gaan', dat is echt een keuze die je nu ook kan maken.

Hier ook zo'n recht door zee type

Ik kan me aansluiten bij Manda en Jons.
Ook hier een groot gevoel van rechtvaardigheid. Wat ik inmiddels wel weet is dat jij jezelf de vraag moet stellen:" wat levert het mij op?"

Kop op meissie, lekker laten gaan! Je asperger werkt erg tegen je maar probeer om te denken dat de meneer van de aangifte wel op zijn snuit is gegaan! Los laten is het devies!

mirreke

mirreke

28-04-2010 om 13:50

Het wordt saai maar

ik sluit me aan bij zo'n beetje iedereen hier.
Eigenlijk, Foske, heb je ook gelijk gekregen. Er was namelijk geen zaak. Jij hebt jouw verhaal verteld, en kijk, dát veranderde alles (de zaak, wilde ik schrijven...).
Ga er nou niet weer achterheen. Ik snap dat het oneerlijk voelt, dat je misschien wel furieus bent, maar ik zou het zonde van de energie vinden om dat weer achterna te lopen.
En ook fijn, dat het met een sisser is afgelopen. Ben je daar ook weer van af!

Heirthe

Heirthe

28-04-2010 om 17:30

Zeker

ik weet het allemaal en vind het moeilijk, gisteren al ruzie met manlief erover gehad omdat ik had uitgezocht wat ik kon doen. Man was woest op mij en terecht.
Ik ga er ook niets meer aan doen, ik laat het en ga verder..

Foske

goed zo! Die man is toch al die negatieve energie niet waard? Focus op de belangrijke dingen en laat hem lekker in zijn eigen sop gaarkoken!

volhouden!

Jons

Goed zo want weet je

wij weten allemaal hoe het echt zit. En dat jij gelijk hebt en dat het niet aan jouw lag.

Goed zo, laat het daar waar het lag en vandaan kwam en loop door.

(goh de mindfulness begint zijn vruchten af te werpen , straks nog een paar sessies gedragstherapie en ik zit helemaal goed in mijn vel, hahah)

Je bent goed zoals je bent !

Nasha 1st

Nasha 1st

28-04-2010 om 22:33

Inderdaad

je hebt je recht al behaald....de politie ziet in dat er geen zaak is. Dat is je behaalde recht! Goed gedaan!!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.