Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Urencriterium afgeschaft?

Klopt het dat de Tweede Kamer akkoord is gegaan met de afschaffing van het urencriterium van 1225 uur per jaar voor zelfstandige ondernemers?

Waarom is dat geen landelijk nieuws geweest (of heb ik het gewoon gemist)? Ik begrijp dat je vanaf een omzet van 10.000 euro recht hebt op volledige zelfstandigenaftrek en vanaf 5000 euro op de helft.

Zit er echt nergens een addertje onder het gras?

Chris

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
krin

krin

12-12-2011 om 15:14

Motie gl aangenomen

Nadere uitwerking moet nog volgen, begrijp ik hieruit: http://www.abab.nl/afschaffing-urencriterium-voor-de-zelfstandigenaftrek
Ik heb het ook alleen maar meegekregen via PZO op Twitter, kan me niet herinneren dat het in de krant heeft gestaan. Maar goed, ik lees ook zelden de economiepagina.

ChrisH

ChrisH

12-12-2011 om 15:21 Topicstarter

Kinderopvang

Aha, er zal begin 2012 nader naar worden gekeken. Nog geen kat in het bakkie dus. Krin, in ieder geval bedankt voor de link.

Van mij mag dat urencriterium verdwijnen, maar ik begrijp dat ik volgens de nieuwe regels voor kinderopvang nog altijd vastzit aan urenregistratie wil ik aanmerking komen voor kinderopvangtoeslag (verdien minder dan man). Schiet ik er eigenlijk nog niks mee op.

Chris

Grutten

ik heb hier 2 rekeningen van de belastingdienst liggen omdat ik in 2009 niet aan mijn uren kwam en dus teveel terug heb ontvangen, tjakka bijna 2000 euro.

en dan nu het urencriterium wat vervalt, kan iemand mij even zeggen dat het ook voor 2009 terug gedraaid wordt, natuurlijk niet, maar het zou wel lekker zijn als ik het niet hoef te betalen.... eikels zijn het, trek lekker die lui met die bonussen leeg ipv te pissen op een kleine ondernemer in de interieursector die gewoonweg te weinig werk had in 2009.

bah.

2000 euro weer weg, gewoon weer weg uit de buffer.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.