Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
08-11-2010 om 15:38
Ik heb de voorwaarden nagelezen wanneer je in aanmerking kunt komen voor een urgentieverklaring voor een woning. Daarin staat dat de kinderen aan je toegwezen moeten zijn. Valt daar co-ouderschap ook onder????
Evenzomaarweer
08-11-2010 om 22:35
Ik niet
Ik kreeg hem niet, die urgentieverklaring. Ook al had ik beide kinderen, het co-ouderschap was toen nog niet officieel vastgelegd.
Ik hoop dat jij hem wel krijgt en snel een eigen woning hebt!
Rozenstruikje
08-11-2010 om 22:52
Co-ouderschap
Vziw is co-ouderschap geen wettelijke term. Het houdt meestal in dat de zorg van de kinderen ongeveer 50/50 wordt verdeeld. Wettelijk gezien is de verzorgende ouder degene waar het kind staat ingeschreven en die de kinderbijslag ontvangt.
09-11-2010 om 08:14
Ik niet
ik kreeg geen urgentie ,ook al stonden de kinderen bij mij ingeschreven.
de voorwaarden voor een urgentie was in onze gemeente: er moet sprake zijn van mishandeling,drankmisbruik e.d.
kortom, zolang de kinderen en ik niet in *gevaar * waren of dakloos,moest ik gewoon op de wachtlijst.
uiteraard kan dit in jouw gemeente anders zijn,ik zou gewoon even bellen.
09-11-2010 om 11:59
Gebeld
Bij ons is het inderdaad zo dat een van beide ouders van een urgentieverklaring kan aanvragen, co-ouderschap maakt dan niet uit. Moet wel een verklaring van onvermogen etc overleggen maar dat zal geen probleem zijn.
Thanks evenzomaarweer