Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

evenzomaarweer

evenzomaarweer

08-11-2010 om 15:38

Urgentieverklaring woning en co-ouderschap

Ik heb de voorwaarden nagelezen wanneer je in aanmerking kunt komen voor een urgentieverklaring voor een woning. Daarin staat dat de kinderen aan je toegwezen moeten zijn. Valt daar co-ouderschap ook onder????
Evenzomaarweer

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
rozenstruikje

rozenstruikje

08-11-2010 om 22:35

Ik niet

Ik kreeg hem niet, die urgentieverklaring. Ook al had ik beide kinderen, het co-ouderschap was toen nog niet officieel vastgelegd.
Ik hoop dat jij hem wel krijgt en snel een eigen woning hebt!

Rozenstruikje

Vic

Vic

08-11-2010 om 22:52

Co-ouderschap

Vziw is co-ouderschap geen wettelijke term. Het houdt meestal in dat de zorg van de kinderen ongeveer 50/50 wordt verdeeld. Wettelijk gezien is de verzorgende ouder degene waar het kind staat ingeschreven en die de kinderbijslag ontvangt.

Ik niet

ik kreeg geen urgentie ,ook al stonden de kinderen bij mij ingeschreven.
de voorwaarden voor een urgentie was in onze gemeente: er moet sprake zijn van mishandeling,drankmisbruik e.d.
kortom, zolang de kinderen en ik niet in *gevaar * waren of dakloos,moest ik gewoon op de wachtlijst.
uiteraard kan dit in jouw gemeente anders zijn,ik zou gewoon even bellen.

evenzomaarweer

evenzomaarweer

09-11-2010 om 11:59

Gebeld

Bij ons is het inderdaad zo dat een van beide ouders van een urgentieverklaring kan aanvragen, co-ouderschap maakt dan niet uit. Moet wel een verklaring van onvermogen etc overleggen maar dat zal geen probleem zijn.
Thanks evenzomaarweer

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.