Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Tina toerist

Tina toerist

07-06-2009 om 12:02

Vakantieaanvraag geweigerd door werkgever

Ons gezin bestaat uit man, vrouw, zoon van 17 jaar en dochter van 13 jaar. Nu heb ik vakantie aangevraagd bij m\n werkgever in de 'kindervakantietijd'. Dit heeft ze geweigerd, want de nieuwe werkneemster een part-timer 59 jaar oud, dus niet aan kindervakantieperiode gebonden, gaat er met de eerste keuze van door. Ik ben welliswaar te laat geweest met aanvragen, maar ben ook afhankelijk van de goedkeuring van de werkgever van mijn man de kostwinner. Dan neemt m'n werkgever 39 jaar oud en zonder kinderen perse weer in de kindervakantieperiode vrij (ze gat niet weg,blijft thuis), omdat ze zegt afhankelijk te zijn van haar vriend ook ZONDER kinderen met alleen maar collega's MET kinderen!, dat hij in die specifieke periode moet gaan! Hoe moet ik dit nu aanpakken? Want anders lopen mijn kinderen wel 9 weken 'langs de straat'

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

07-06-2009 om 16:55

Niks

Hoi,

Je staat volgens mij in de verkeerde rubriek...

Ik vind dat op vakantie gaan in het hoogseizoen niet gebonden moet zijn aan wel of geen kinderen. Als mensen zonder kinderen dat ook willen, moet dat kunnen.

Dus ik vind het niet zo schokkend!

Liora

Brianna F

Brianna F

07-06-2009 om 19:40

Liora

kan wel zo zijn, maar dan ontneem je mensen met kinderen die gebonden zijn aan de schoolvakanties wel hun vakantie. want zij kunnen namelijk niet buiten de schoolvakanties op vakantie en degene zonder kinderen wel.
Ik vraag me trouwens af waarom je persee in de drukke, duurdere schoolvakantie als kinderloze op vakantie wil. Ik zou echt wel in het voor of naseizoen gaan.

liora

liora

07-06-2009 om 19:50

Omdat

Er kunnen zoveel redenen zijn: je partner werkt in het onderwijs, je wil naar een bruiloft van vrienden / familie tijdens de zomervakantie, je wil op een georganiseerde reis die net tijdens de vakantie wordt gegeven, etc.

Hanne.

Hanne.

07-06-2009 om 21:06

Geen enkele week vrij

Kan je de hele zomervakantie geen vrij krijgen, dus alle 9 weken niet?

Ik zou eerst kijken of je in één van de andere vakantie weken vrij kan krijgen, en dan kijken of je man nog kan schuiven. En als je heel veel pech hebt zal je dit jaar niet gezamenlijk op vakantie gaan.

Je kinderen hoeven in iedergeval geen 9 weken langs de straat te lopen, want je man heeft blijkbaar wel vrij gekregen in de gewenste periode...

Ik vind het argument dat jij je vakantie aanvraag te laat moest doen omdat je moest wachten op de goedkeuring van de vakantie van je man trouwens onzin...jullie willen gezamenlijk op vakantie, dus is hij net zo afhankelijk van jouw vakantie als jij van de zijne. Dat hij kostwinner is heeft daar moer mee te maken. Volgend jaar allebei tegelijk vakantie aanvragen dus!! (in het ergste geval krijgt slechts 1 van de 2 de gewenste periode, maar dat heb je nu ook)

joer

joer

08-06-2009 om 14:02

Te laat aangevraagd

Het is een beetje je eigen schuld. Je hebt niet op tijd je aanvraag voor de zomervakantie ingeleverd.

Logisch dat je dan niet mee doet in de eerste ronde "van verdelen".

Bij ons geld ook dat iedereen voor een bepaalde datum zijn aanvraag moet hebben ingediend. Daarna wordt bekeken wat voor de personeelsbezetting wel of niet mogelijk is. Soms komt het inderdaad voor dat er het een en ander geschoven moet worden.

En wat betreft de schoolvakanties. Iedereen moet daar aanspraak op kunnen maken. Met of zonder kinderen. Jong of oud. Fulltime of parttime. Directeur of zijn secretaresse. Iedereen heeft dezelfde rechten.

Succes, er zijn vast nog wel andere weken te vinden waarin jullie samen kunnen gaan.

Groeten JOER.

Nasha 1st

Nasha 1st

08-06-2009 om 22:53

Regels

wat zijn de regels in jullie bedrijf wat betreft het aanvragen van vakantie? Moet dat voor een bepaalde datum? En is die reeds voorbij? Krijgen mensen met kinderen inderdaad voorrang, of is het wie het eerst komt?

Als je beiden werkt, ben je beiden kostwinner en zul je dat dus inderdaad op elkaar moeten afstemmen. Hier moet man voor een bepaalde datum de vakantie aanvragen en bij ons is het ook in blokken gesteld. Helaas lopen die ook niet gelijk, dus ik zorg dat ik altijd heel snel ben met aanvragen.....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.