Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Guinevere

Guinevere

26-05-2011 om 11:15

Vakantiegeld

Ik heb zin om mezelf eens lekker te verwennen van mijn vakantiegeld. Het hele jaar zuinig doen en dan nu even uit de band springen. Maar... wat zal ik ermee doen? Ik heb geeeeeeeeeen idee. Ja, een nieuwe fiets, maar dat vind ik niet echt verwennerij.
Wat doen jullie ermee? En heeft nog iemand een leuk idee voor mij?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

26-05-2011 om 11:17

Aanpassing vraagstelling

Wat jullie ermee doen zie ik nu allemaal in de draad van Vic hierboven staan. Maar hoe verwen ik mezelf er nu eens mee?

Fiorucci

Fiorucci

26-05-2011 om 11:46

Eeehm....

Hoewel ik een nieuwe fiets verwennerij zou vinden, is een stedentrip misschien leuk?

Nou daar

zou ik geen seconde aan hoeven te twijfelen: stedentrip, nieuwe dure schoenen, dure kapper, nieuwe gordijnen, stoel toch wel heel mooi laten bekleden, schilder ipv zelf de trap verder schuren en lakken, nieuwe tuinbank voor de voortuin, nieuwe camera, kinderen allebei toch wel die super mooie te dure zomerjurkjes.

ach ja

Gut...

ik zou het ook wel weten:

Dagje naar beautysalon, me heerlijk laten masseren of inpakken in een of ander goedje.

Lekker shoppen in een grote stad of inderdaad stedentrip.

Nieuwe tuinset, een Ipad, nw mobieltje, mooie jurk (want ik heb massa's leuke jurkjes zien hangen bij de Ms Etam), een nieuwe bank voor in de woonkamer, nieuwe stoelen voor mijn eethoek. Zucht.....

Ik ben het alweer kwijt, in recordtempo. Vakantie + middag shoppen met dochter en floep! Weg was het

Tijgeroog

Tijgeroog

26-05-2011 om 13:24

Anders

Ik zou het dan geloof ik niet uitgeven aan iets qua verwennerij (zeker geen dure kapper ofzo), maar juist gebruiken om een tijdje wat minder zuinig te hoeven doen. Dat lijkt me dan ook verwennerij.
Of denk ik nu te calvinistisch?

Guinevere

Guinevere

26-05-2011 om 13:41

Calvinistisch

Tijgeroog, het "probleem" is dat we het hele jaar al calvinistisch leven. Dat is een 2e natuur geworden en geen financiële noodzaak. Het spaarsaldo in ogenschouw genomen heb ik nu het gevoel: "Genoeg is genoeg!". Ik ben even uitgebufferd dus.
Een nieuwe tuinset komt er al, de schilder komt binnenkort het binnen- en buitenwerk doen, de bank is nog vrij nieuw. En eigenlijk wilde ik er niets in het kader van de huishouding mee financieren, daar hebben we een gezamenlijke spaarrekening voor.
Misschien toch naar een of ander wellnessresort waar je je haar kunt laten knippen en ook kunt overnachten? Bestaat zoiets? Je moet er wel lekker kunnen eten natuurlijk. Of zal ik decadent met man een lang weekend op en neer vliegen naar Caïro? Alleen doen de kinderen ons dan iets aan, die willen namelijk óók naar Egypte.

Ervaring

Guinevere,

Als je zuinig bent heb je als het goed is wel een lijstje met prioriteiten. Je zou dus je subprioriteiten kunnen gaan vervullen.

Zelf zou ik kiezen voor het kopen van ervaringen, en dan het liefst ervaringen die je deelt met man of kinderen, maar dat kan ook met een vriendin of weetikveel met wie. Dat is dus een vakantie of dagtrip. Geen verwennerij als dure jurkjes ofzo, dat is gewoon niet bevredigend voor een consuminderaar.

Of kunst aan de muur, ben ik grote fan van. Wij kochten vroeger regelmatig (moderne) kunst. Voor je vakantiegeld kan je echt iets moois krijgen.

Guinevere

Guinevere

26-05-2011 om 14:27

Kunst

Ja, kunst zou leuk zijn. Echte kunst. Eh, galerieën afspeuren dus? Waar haal je tegenwoordig Echte kunst?

Ik zou

een beauty arrangement boeken in een leuke stad voor 2 dagen,de 1e dag heerlijke behandelingen en massages ,kapper, sauna en lekker eten.luxe hotel en de tweede dag lekker shoppen en s,avonds weer uit eten.

O, en dan uiteindelijk

na dit superdeluxe tweedaagse arrangement zou ik een prachtige fiets kopen.

Guinevere: hoe je het doet en idee portret

Het leukst vind ik toch wel dat je de maker kent of dat je iig iets weet van de achtergronden. Ik ga nu een portret laten maken van mijn kinderen. Dezelfde kunstenaar heeft mij en mijn moeder oh en mijn oma, nou ja meer familieleden ook al geportretteerd. Dus je zou ook voor een portret kunnen kiezen.

Eigenlijk wordt de Ervaring dan het zoeken naar iemand die je dat wilt laten doen. En echt, er kan veel meer dan alleen maar iemand die een olieverfschilderij maakt waarbij een pasfoto'tje wordt nageschilderd! Die portretten van mijn moeder en mijn oma bijvoorbeeld, die zijn al uit 1988, maar ze zeggen zoveel meer dan alleen het uiterlijk. Ik zie er echt het karakter in terug. Het portret van mij is al 40 jaar oud, weer heel iets anders.

De moderne abstracte kunst die wij hebben hangen is of kado gekregen of gekocht, en dat laatste dan vaak via de kunstuitleen in Amsterdam. Ik vond dat zij een heel mooie collectie hadden. Echt puik. Hier in waarikwoon zijn we gestopt ermee, ontevreden met wat we konden lenen.

je kan dus ook ergens een abo nemen en dan pas na langere tijd iets kopen. Maar ja, dat vakantiegeld...

Guinevere

Guinevere

26-05-2011 om 21:00

Bezinken

En nu ga ik alle goede adviezen eens laten bezinken en intussen mijn ogen openhouden voor Kunst(enaars) en mijn portemonnaie nog éven gesloten dus, voordat ik het geld weer verpats aan iets dat geen Diepere Vervulling van een Lang Gekoesterde Wens is.
Tnx tot zover, een behoorlijke kans dat het iets kunstigs wordt dus en dat we volgend jaar toch naar Egypte gaan (van de eindejaarsuitkering oid).
En binnenkort eens een draadje openen over kunst, ben wel benieuwd eigenlijk of er veel mensen Echte Kunst hebben (los van die Van Goghjes op zolder die nog gevonden moeten worden).

Een rembrandje

je moet gewoon wat websites van galeries bekijken. Kijk want je aanspreekt, maak een lijstje en neem een keer een zaterdag om een paar langs te gaan, wat snuffelen. Ga je bij een expositie kijken, of in de werkplaats. Er is zo ontzettend veel geweldigs te zien. Ga ook eens bij de eindexamenexpo's kijken van de kunstacademies.

Ik zou zelf heel erg blij worden van een mooi vrij werk voor in de tuin, een modern beeld van een jonge kunstenaar. Maar eerst nog 30.000 in het huis en auto, mijn tijd komt nog wel. Oh heerlijk, een huis vol met kunst, heel oude dingen uit verschillende culturen, veel modern, textiel en fotografie, een paar beelden.

ooit als ik rijk ben dan wil ik wat gaan kopen in Azie en dat naar Nederland verschepen, een oude kast en een beeld oid, antieke klederdracht van zijde geborduurd bijvoorbeeld, oh ja.

NaShA

NaShA

26-05-2011 om 23:30

Het liefst

zou ik morgen een bedrijfje bellen en dan eindelijk onze slaapkamer laten opknappen....als ik het geld "over" had deed ik het....

Over kunst....

kennen jullie seesle.nl?

Da's nou nog eens een leuke site om op kunst-ideeen te komen!! Je hoeft natuurlijk niks via het web te kopen, je kunt ook heel breed zoeken naar iets wat je aanspreekt en daar dan eens fysiek langs gaan....

Ingrid

Guinevere

Guinevere

27-05-2011 om 22:21

Ingrid

Die site ken ik niet maar het is een mooi startpunt voor een speurtocht!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.