Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Vic

Vic

24-05-2011 om 22:29

Vakantiegeld

Het is weer gestort. Altijd weer een mooi moment Binnenkort moet ik het restant van de vakantie betalen, en dan blijft er nog wat over. Dat krijgt een verstandige bufferbestemming.
Wat doen jullie dit jaar met je vakantiegeld?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
NaShA

NaShA

24-05-2011 om 22:46

Ook

een stukje vakantie betalen en de rest naar de buffer...misschien nog een andere bestemming maar dat weet ik nog niet zeker

amk

amk

24-05-2011 om 23:47

Vakantie

en de rest gaat naar het feestbudget voor mijn grote "JOEPIE IK WORD 40!!"feest. Dat eigenlijk mijn ik word 35 feest had moeten zijn 5 jaar geleden. Toen niet doorgegaan wegens omstandigheden.

Vakantie

We zetten het altijd gelijk op de spaarrekening en gebruiken het voor de vakantie, wat overblijft, blijft op de spaarrekening staan.

Groet, Pinkelot

Even annoniem voor mijn baas

Even annoniem voor mijn baas

25-05-2011 om 11:58

Komt voorlopig nog niet.

Vorig jaar vakakantiegeld pas in september gehad. Geldt voor iedereen bij ons op de zaak. Nu is toegezegd dat het er voor 1 juli is. Nou, ik moet het nog zien. Zaken gaan slecht nl., wel minder slecht dan vorig jaar.

Misschien dat ik als leidinggevende weer mag kiezen wie voorrang krijgt op het vakantiegeld. Ik kies dan voor me zelf als laatste. Ik kan het bedrag goed gebruiken, het is ook zo op, maar ik heb het niet speciaal nu nodig. Sommige collega's wel.

Rosase

Rosase

25-05-2011 om 12:21

Verbouwen-verbouwen-verbouwen

En nog een klein beetje op vakantie gaan.

En dan zal het wel schoon op zijn.

Yta Chalne

Yta Chalne

25-05-2011 om 14:16

Vakantiegeld

Dit jaar dacht ik aan een vakantie (of twee), collegegeld oudste, een andere auto, een leuke tuintafel, paar dagen winkelen in een leuke stad met de oudste twee. Ik denk wel dat ik er dan ook nog een baan bij moet nemen
Over het algemeen gaat er van het vakantiegeld niets richting buffer. Kosten genoeg in deze periode!

Fiorucci

Fiorucci

25-05-2011 om 14:38

En hier...

De OZB en proviciale reinigingsheffing of zoiets ermee betaald, en de rest staat apart.

amk

amk

25-05-2011 om 14:57

Eh even anoniem

vakantiegeld moet in mei of juni betaald worden tenzij schriftelijk overeengekomen dat dat niet zo is:

Tijdstip van uitbetaling
De meeste werkgevers keren de vakantiebijslag uit in mei. De WMM schrijft voor dat uiterlijk in juni de vakantiebijslag moet zijn betaald. Het is toegestaan met een schriftelijke overeenkomst af te wijken van deze regel en af te spreken dat de vakantiebijslag vaker of op een ander tijdstip wordt uitbetaald. De uitbetaling moet wel ten minste eenmaal per kalenderjaar blijven plaatsvinden. Dit betekent dat de vakantiebijslag ook elke maand mag worden uitgekeerd. In het arbeidscontract wordt dan gewoonlijk opgenomen dat het salaris inclusief vakantiegeld is. Houd er in dat geval rekening mee dat de hoogte van het vakantiebijslag wel moet worden vermeld bij de uitbetaling. Als de werknemer uit dienst treedt is de vakantiebijslag altijd direct verschuldigd over het tot dan toe verdiende loon.

http://www.salarisnet.nl/Jurisprudentie/Jurisprudentie-Artikelpagina/Bijna-tijd-voor-vakantiegeld.htm

Chippie

Chippie

25-05-2011 om 16:38

Spaarrekening

Ik betaal er de huur van het vakantieverblijf mee.

Aan het einde van de maand gaat alles boven een x bedrag op de gewone rekening naar de spaarrekening. Dingen tot ongeveer 1250,- betalen we van gewone lopende rekening. Van de spaarrekening betalen we die dingen die niet direct van de gewone rekening kunnen: auto, verre reizen, meubels, studie kinderen, etc. (of we vullen aan omdat er toevallig twee dure dingen in één maand gekocht moeten worden).

Brianna F

Brianna F

25-05-2011 om 19:57

Hier

gaat het vakantiegeld op de rekening voor de vakantie van volgend jaar. Die van dit jaar is namelijk al helemaal betaald. (van het vakantiegeld van vorig jaar) Ik ben ervoor om het vakantiegeld in januari uit te keren, het komt altijd te laat om er je vakantie van te betalen.

mona

mona

25-05-2011 om 21:29

Tja tijdstip van uitbetaling

Als het geld er niet is om het vakantiegeld uit te betalen, kun je hard roepen dat je er recht op hebt. Van een kale (of bijna kale) kip is het moeilijk plukken.

Wij moeten ook maar afwachten of we deze maand of volgende maand het vakantiegeld krijgen.
Wij zetten het geld voorlopig op de spaarrekening. Wij gaan kamperen en betalen pas bij vertrek de rekening.

En hier

eerst onze vakantie naar Portugal betalen,de rest gaat op de spaarrekening.

Jesse_1

Jesse_1

25-05-2011 om 23:08

In tegendeel brianna

Het vakantiegeld komt altijd te vroeg. Wij betalen pas als we op vakantie gaan (dus juli of augustus), dus nog ff zorgen dat het geld dan niet op is (vette ).
Jesse

Guinevere

Guinevere

26-05-2011 om 11:43

Ik weet het dus niet

Ik heb geen idee wat ik ga doen met het geld. Zie mijn nieuwe draadje hieronder....

Hier terras en tuin

de steentjes (antieke waaltjes via marktplaats) gaan we dit weekend ophalen, dan komt nog het zand (thuis geleverd in zo'n grote zak). Het terras is heel low budget maar alles met de opsluitbanden, planten voor de border erbij toch ook weer een heel bedrag.

Dan nog de belastingdienst die een flink bedrag terug wil en het kado wat ik geregeld heb voor mijn ouders is het helemaal op. Het vakantiegeld van mijn man gaat zoals altijd op aan de vakantie en dit jaar ook de auto (volgende week apk en onderdelen).

Dit was trouwens de eerste keer in mijn leven dat ik een echt bedrag vakantiegeld heb ontvangen !

liora

liora

27-05-2011 om 10:20

Helaas weinig luxe hier. Het vakantiegeld gaat op aan: extra vervoer dat ik moet betalen van de school naar de nso omdat de school verbouwt en de kinderen daardoor met een busje naar de nso moeten.
Verder de Artis-jaarkaart, circusweek voor zoon in de vakantie en een weekendje camping. En een groot deel gebruik ik om tussentijds af te lossen op een doorlopend krediet, en verder de verjaardagen van mijn kinderen.

En ik koop dit jaar ook weer extra verlof en dat gaat voor een deel ook van mijn vakantiegeld af.

Liora

Weinig luxe? liora?

ik lees:*de Artis-jaarkaart, circusweek voor zoon in de vakantie en een weekendje camping.*
Bovenstaande dingen vallen voor mij wel onder luxe .

Vic

Vic

27-05-2011 om 13:22

Sus-anne

Over wat luxe is, daar hebben we al eens discussies over gevoerd. Strict genomen heb je gelijk, maar in het algemeen spraakgebruik is een weekend camping, en een jaarkaart voor het een of ander natuurlijk meer 'vanzelfsprekend' dan luxe. Net als een krant.

liora

liora

27-05-2011 om 13:52

Sus-anne

Ja dat zijn wel luxe dingen, maar gezien mijn inkomen zou ik dat makkelijk moeten kunnen betalen daarvan. Maar dat gaat niet omdat ik gigantisch verl kosten heb aan kinderopvang.

En dat doorlopend krediet helpt natuurlijk ook niet.
Maar goed, als dat is afbetaald, gaat het er hier alweer wat beter uitzien.

Ben trouwens in de meivakantie al weggeweest naar het buitenland maar heb daar heel weinig aan uitgegeven.

Dus ja ik heb luxe, heb ook een auto. Maar het houdt niet over, ik ben echt zeer voorzichtig met mijn geld.

Liora

Petr@

Petr@

27-05-2011 om 16:32

Wat wij dit jaar doen

Hier gaat het meteen op de spaarrekening. Ik heb het net vandaag gekregen en Petr@man krijgt het altijd in juni. (En van schoonmama kregen we tot onze grote verrassing ook vakantiegeld op onze rekening gestort, erg lief!)
Ik betaal van ons vakantiegeld altijd echt de vakantie. Meestal houden we niets over, maar dat verwacht ik dit jaar wel: de jongens gaan niet mee en we gaan maar een dikke week weg. De rest hoop ik dan bij een nieuwe houten vloer te doen!

nely

nely

27-05-2011 om 18:18

Vakantie

die hebben we al betaald maar ter plekke geven we natuurlijk ook geld uit. De rest kan op de spaarrekening.

anoniempje

anoniempje

31-05-2011 om 21:50

Geen vakantiegeld

hier geen vakantiegeld,dus geen vakantie...of andere luxe dingen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.