Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

lennest

lennest

05-07-2010 om 21:38

Van analoge tv naar digitale

Wij zijn abonnee van Ziggo en kregen onlangs een brief dat Ziggo overstapt van analoog naar digitaal. Een juichbrief vol voordelen maar nergens staat dat je een extra kastje moet aanschaffen van 99 euro per tv. We hebben 3 tv's, niet zo antiek, maar wel oud genoeg om een extra kastje te moeten kopen! Die informatie haalde ik van de site. En de brief van Ziggo is heel makkelijk: wilt u dit niet? Dan kunt u binnen vier weken uw abonnement kosteloos opzeggen. Heb ik een alternatief dan? Een schotel of digitenne is ook een investering. Ik wil gewoon analoge tv die ik op elk toestel kan ontvangen, gewoon van Ziggo. Of als Ziggo het nodig vindt over te schakelen, moeten zij het maar mogelijk maken dat ik nog gewoon kan kijken. Of vraag ik dan te veel?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

05-07-2010 om 22:20

Upc

Wij zijn een aantal jaren geleden overgeschakeld naar UPC en ook daar moest je voor ieder toestel een decoder aanvragen. Maar op de andere t.v.'s bleef gewoon analoog beschikbaar. Sterker nog, op de t.v. waar de digitale decoder op aangesloten is heeft ook nog gewoon analoge ontvangst. Is dat bij Ziggo niet mogelijk. Hoe het precies zit weet ik niet, kan het wel aan Puckman vragen als je het wilt weten.

Marie

Marie

05-07-2010 om 23:11

Ik heb iets gemist?

Hallo
Wij zijn dus bij klant bij Ziggo voor de tv/radio. En wij zijn vrijwillig overgestapt op digitale tv, omdat wij een HD-tv hebben. En daar zit inderdaad een decoder bij.
Maar voor de overige tv's gebruiken we nog gewoon het analoge signaal hoor. Gaat prima!
Ik kan mij trouwens niks herinneren van een brief dat het analoge signaal gaat verdwijnen. Ik weet wel dat ze nu een actie hebben met alles-in-een.
Ik kan op de website ook niks vinden over het stoppen van het analoge signaal. Heb je de brief wel goed gelezen?
Misschien moet je eens contact met ze opnemen?
Groetjes

Kaaskopje

Kaaskopje

06-07-2010 om 02:18

Iennest

Voor zover mijn redelijk actuele kennis gaat kun je voorlopig nog genieten van je analoge signaal. Feit is wel dat langzaam maar zeker een aantal zenders uit het analoge pakket naar het digitale pakket gaan. Dat is niet persé iets wat Ziggo beslist, of UPC, of Zeelandnet, of enz., maar ook de zenders zelf. De zenders 1 t/m 10, dus ned., rtl, sbs, net5, e.d. blijven gewoon in analoog te zien.
Het komt er op neer dat je niet zozeer óverstapt op digitaal, maar je analoge signaal middels de ontvanger omzet in digitaal. Bij binnenkomst is het signaal dus analoog.
Je betaalt inderdaad eenmalig 99 euro voor een ontvanger. Het is daarmee je eigendom met een wettelijke garantieperiode van 1 jaar. Persoonlijk vind ik het systeem van UPC 'socialer'. Bij UPC is een ontvanger in bruikleen. Wij hebben nu bijvoorbeeld een digitale ontvanger in hd kwaltiteit, interactief en harde schijf. Iets wat we ons bij Ziggo niet zomaar hadden kunnen veroorloven.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.