Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Van cupmaten raden tot 'seksmails': werknemers melden seksuele intimidatie vaak niet | NOS

Van cupmaten raden tot 'seksmails': werknemers melden seksuele intimidatie vaak niet | NOS

herkenbaar nu nog in 2021? 


Wat erg,  vier jaar na #me too nog steeds? Heb geen recente werkervaring in te checken maar het is toch erg dat vrouwen daar nog steeds last van hebben. 

MRI

MRI

28-06-2021 om 14:07

Haaknaald schreef op 28-06-2021 om 13:31:

Wat erg, vier jaar na #me too nog steeds? Heb geen recente werkervaring in te checken maar het is toch erg dat vrouwen daar nog steeds last van hebben.

joh, wat metoo naar voren bracht zeiden wij (2e golf feministen) al 40 jaar geleden. Ik denk niet dat het systemische karakter van het patriarchaat dat in millenia is opgebouwd binnen onze generaties zal verdwijnen. 

MRI

MRI

28-06-2021 om 14:11

Btw: Ploumen (pvda) hoorde ik een half jaar geleden zeggen " oh ja, dat gebeurt de hele tijd, seksisme ook hier in de kamer maar ik haal gewoon mijn schouders erover op". Fijn zo'n politica, goede voorbeeldfunctie ook: "flink zijn meisjes, dan kom je wel hogerop in de politiek." Daar moet je dan de strijd mee winnen. nou niet dus

NRC zaterdag over de verziekte sfeer op de KMA in Breda.

Is het niet dat werknemers vaak niet doorhebben dat dit niet normaal is en ook vaak geen onbelemmerde toegang hebben tot meldpunten? 

MRI schreef op 28-06-2021 om 14:07:

[..]

joh, wat metoo naar voren bracht zeiden wij (2e golf feministen) al 40 jaar geleden. Ik denk niet dat het systemische karakter van het patriarchaat dat in millenia is opgebouwd binnen onze generaties zal verdwijnen.

MRI schreef op 28-06-2021 om 14:11:

Btw: Ploumen (pvda) hoorde ik een half jaar geleden zeggen " oh ja, dat gebeurt de hele tijd, seksisme ook hier in de kamer maar ik haal gewoon mijn schouders erover op". Fijn zo'n politica, goede voorbeeldfunctie ook: "flink zijn meisjes, dan kom je wel hogerop in de politiek." Daar moet je dan de strijd mee winnen. nou niet dus

Dat is toch eigenlijk heel erg,  dat wij als vrouwen het maar "normaal" moeten vinden dat dat gebeurt en dat er zelfs vrouwen in de politiek zijn die het de normaalste zal van de wereld vinden dat het gebeurt. 

Geboren eind jaren 60 is mij ook nog ingeprent dat mannen zo zijn en dat je daarvoor moest oppassen,  je niet te bloot kleden om geen aanleiding te geven tot.....

Rare ons met vunzige vragen mocht je als puber niet van repliek dienen "dat hoorde er nou eenmaal bij"

Nu dik in de 50 en vaker lastig gevallen dan me lief is denk ik dat ik/we eind jaren 80 begin jaren 90 veel feller hadden moeten zijn. Knietjes uitdelen en op hun bek rammen al die mannen met rare vragen en handen die graaiden. En dan niet na de uitgedeelde knal toch maar excuses maken omdat de leidinggevende wil dat het personeel "dingen met woorden oplost en niet met vuisten".  Achteraf was hij ook niet helemaal zuiver met zijn idee over normaal en ach het is niet kwaad bedoeld. 

Het was niet normaal het is niet normaal en er moet wat gebeuren. Ik heb mijn dochter geleerd dat ze van zich af mag slaan. Ook mijn zoon weet hoe hij zich moet gedragen ten opzichte van de vrouwen die hij ontmoet.

Ik maak het op werk bijna dagelijks mee, maar ik ben zeker niet op m'n mondje gevallen, bij mij echt het verkeerde adres, ik los het meteen zelf op.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.