Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Queenie

Queenie

29-06-2011 om 09:31

Van 't pad en solliciteren

Een tijdje geleden schreef ik hier over werkdruk. Helaas gaat het nog steeds niet helemaal goed, of eigenlijk, helemaal niet. Ik heb voor volgende week een afspraak staan bij een psycholoog, want ik weet zelf gewoon niet meer hoe ik eruit moet komen.
Maar... morgen heb ik een sollicitatiegesprek! Een nieuwe baan in deze richting zou me volgens mij heel veel goed doen, maar ik maak me een beetje zorgen of ik mezelf wel goed kan presenteren nu ik zo van de rel ben. "Ben je stressbestendig?" Ehm...
Tips zijn welkom.
Verder heb ik morgenochtend vrijgenomen voor het gesprek, nog zonder opgaaf van reden. Weet iemand nog een goede smoes? Of zal ik het gewoon zeggen? Iets zegt mij dat het wel goed is om open kaart te spelen. Oh ja en dan ga ik morgen aan het eind van de middag met mijn leidinggevende naar een gezelligheids-bijeenkomst van een sponsor van mijn grootste stressproject. Pfff...
Nou goed, eerst maar het gesprek. Straks even de brief uitprinten en de advertentie, lijstje met bespreekpunten maken...
Groeten, Q.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gewoon jezelf zijn

Ik ken je eerdere draadje niet, maar ik begrijp dat de stressfactor hoog is.

Waar je dan wel voor moet waken is dat je niet op een volgende stressbaan solliciteert. Dan beland je van de regen in de drup.

Je hebt voor jezelf vast een goed beeld waarom de stressfactor zo hoog is in je huidige baan. Krijg je onvoldoende backup, te weinig tijd, noem maar op.

Bij een volgende baan kunnen de randvoorwaarden om je werk te doen een stuk beter geregeld zijn waardoor die stressfactor veel minder opspeelt. Maar ja, dat weet je natuurlijk niet van tevoren

Ik zou bij de sollicitatie niet uitbundig vertellen over je huidige stressfactor. Ik zou het eerder gooien dat je op zoek bent naar een nieuwe uitdaging, zoiets.

Maarre.... volgens mij gooi je je zelf wel in een spagaat. Je zit blijkbaar niet helemaal lekker in je vel maar je houdt de stressfactor voor jezelf wel hoog: Je gaat solliciteren en diezelfde dag ga je ook met je lg mee naar een bijeenkomst van een sponsor van je grootste stressproject. Is dat niet teveel gevraagd?
In het kader van: hoe maak ik mezelf gek?

Of het goed is om open kaart te spelen op je werk, dat kun jij alleen beoordelen. De banen liggen echter niet voor het oprapen dus misschien moet je er even geen woorden aan vuil maken? Zo'n mededeling kan ineens een impact hebben als je verder nooit iets hebt laten doorschemeren.

Succes met je sollicitatie, zet 'm op!

ijsvogeltje

ijsvogeltje

29-06-2011 om 16:21

Wat ga jij doen...

...om in je volgende baan niet weer in een soortgelijke situatie te raken? Misschien niet helemaal de vraag die je nu gesteld wil krijgen, maar het is wel het eerste waar ik aan denk.
Als je stress hebt in je werk kan dat natuurlijk aan de omgeving/situatie liggen, maar over het algemeen ligt het óók bij je zelf. Wat maakt het dat jij je blijkbaar al zo'n lange tijd 'in de stress laat brengen'? Waarom heb je hier zoveel last van?
Ik weet niet wat er bij je huidige bedrijf aan de hand is, maar ook bij andere bedrijven zijn deadlines, complexe projecten, onredelijke managers en lantefanterende collega's. Hoe ga ja daar straks mee om?
Maar goed, succes bij je sollicitatiegesprek! En nee, ik zou zeker nog niets zeggen. Dat zou ik pas doen als je echt zeker weet dat je binnen afzienbare tijd weg gaat.

Guinevere

Guinevere

29-06-2011 om 21:38

Slapen!

De belangrijkste tip: zorg dat je lekker slaapt vannacht! Neem een valeriaan oid, zodat je je niet de hele nacht ligt op te vreten van de zenuwen.
En ik zou gerust vragen naar de randvoorwaarden van de baan en hoe alles daar geregeld is om te zorgen dat de zaken op rolletjes kunnen lopen. Of jouw ideeën daarover vertellen. En vergeet niet dat een sollicitatiegesprek twéé kanten uit werkt: jij solliciteert niet alleen bij hen, maar zij solliciteren eigenlijk óók bij jou.
Ik zou pas vertellen van je sollicitatie als je succesvol de eerste ronde doorbent. Tenminste, als je denkt dat het een positief effect heeft op je huidige werkzaamheden. Bij mij heeft het indertijd fántastisch gewerkt; opeens was er voor mij van alles mogelijk wat daarvoor kennelijk niet kon.

Guinevere

Guinevere

29-06-2011 om 21:38

Succes!

Oh, en veel succes natuurlijk!

Queenie

Queenie

29-06-2011 om 22:19

Oh ja...

Oh ja, dat is handig om even te vermelden.
http://www.ouders.nl/cgi-bin/TMMforum/FRshowpost.cgi?template=4&actueel=0&archief=1&thread=166169&zoek=queenie&forumsel=36&forum=36&post=2717205
In het kort komt het erop neer dat ik mijn huidige baan inhoudelijk geen klap meer aan vind. Ik voel me er ook nogal eenzaam tussen mijn collega's, die ik allemaal niet vaak zie. Iedereen houdt er z'n eigen toko op na, er is weinig wat je echt samen doet. Dat mis ik. De nieuwe baan vind ik inhoudelijk leuk en sluit beter aan bij mijn studie en eerdere werkervaring. Bovendien werk ik daar echt in een team.
Dat ik er daarmee nog niet ben, dat snap ik wel. Vandaar ook dat ik nu naar een psycholoog ga. De stress is op dit moment hoog. Ja, die sollicitatie, maar ook die bijeenkomst morgen waar ik gewoon niet onderuit kom. En ook dat ik nog moet bedenken wat ik ga zeggen om mijn afwezigheid te verklaren. Verder ben ik het op dit moment gewoon mijn werk aan het verprutsen, want ik heb teveel achterstallig onderhoud. Ik heb een aantal tassen en dozen met papier staan, die ik moet uitzoeken. Daar zitten een paar tijdbommetjes tussen waarvan ik af en toe in de paniek schiet.
Maar goed, ik weet wat me te doen staat. Ik ga inderdaad naar bed nu en ga morgenochtend even lekker vlammen. Daarna zie ik het wel weer.
Bedankt! Q.

Asa Torell

Asa Torell

29-06-2011 om 23:18

Queenie

Vervelend zeg! Hoe het nu gaat. Heel veel succes morgen! Ik duim voor je!

Queenie

Queenie

01-07-2011 om 09:25

Spannend!

Bedankt voor de wensen en het duimen!
Het was een goed gesprek en ik had sterk de indruk dat zij het wel zagen zitten met me. Het hangt een beetje van de concurrentie af, denk ik. Ze hebben haast om de vacature in te vullen, dus ik denk dat ik snel iets hoor.
Ik kwam er helemaal blij vandaan. Het was gewoon erg fijn om het weer eens over mijn eigen vak te hebben. Het lijkt me echt geweldig om te gaan doen. Het is een baan met elke maand een piek en daarbuiten heb ik veel vrije uren. Ik zal wat meer tijd alleen thuis zijn dan nu het geval is en dat lijkt me ook erg fijn.
Ik ben na het gesprek gaan werken en ook vrolijk meegegaan naar die bijeenkomst. Ik heb mijn leidinggevende niets verteld en voelde me eigenlijk beter dan sinds tijden.
Als het verder niets wordt, heb ik dat in elk geval al kado gekregen.
Groeten! Q.

Asa Torell

Asa Torell

01-07-2011 om 16:02

Wat fijn

zo'n opsteker! Ik hoop dat het doorgaat, het klinkt alsof dat je goed zou doen!

Queenie

Queenie

05-07-2011 om 12:23

Zenuwen

Man o man wat heb ik een last van de zenuwen. Nog niets gehoord... kan van alles betekenen natuurlijk. Ik ben er letterlijk beroerd van. Dat is minder.
Verder geen nieuws, maar ik wilde het toch even laten weten. Pfff. En het is nog wel zulk mooi weer!!
Groeten, Q.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.